آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

سیف: به دنبال كاهش نرخ سود بانكی هستیم/ تك نرخی شدن ارز در سال 95



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

رئیس كل بانك مركزی با تاكید بر اینكه در فضای پسابرجام به دنبال تك نرخی كردن ارز هستیم، با توجه به اینكه مجلس در مسیر رسیدن به اهداف پولی و بانكی از جایگاه مهمی برخوردار است، باید در این زمینه همكاری مثبتی بین دولت و مجلس انجام شود.

به گزارش ایرنا، «ولی الله سیف» امروز(یكشنبه) در همایش «فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهكارها» در محل مجلس قدیم، سال 95 را به دلیل نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه و آغاز مجلس دهم، بسیار مهم دانست.


وی با بیان اینكه دولت توانسته تورم حدود 40 درصدی را به 11 درصد كاهش دهد، افزود: در این مسیر امیدواریم بتوانیم با سرعت به سمت تك نرخی شدن تورم حركت كنیم.


رئیس كل بانك مركزی، یكی از توفیقات دولت در سال جاری را ثبات در بازار ارز همراه با آرامش و مدیریت در سال گذشته عنوان كرد و گفت: باوجود افت قیمت در بازار نفت، دولت در حوزه پولی و بانكی و بازار ارز، ثبات ایجاد كرد و امیدواریم بتوانیم این پایداری را حفظ كنیم.


سیف افزود: بانك مركزی در نظام پولی و بانكی وظیفه ترسیم نقشه راه منابع پولی در كشور و گردش درست حجم پول در اقتصاد را دارد. همچنین در حوزه اقتصاد مسئولیت ها و وظایفی دارد كه ما در بانك مركزی برنامه ریزی و اولویت بندی برای نیل به آنها حركت می كنیم.


وی، وظیفه اصلی بانك مركزی را ایجاد ثبات در اقتصاد كلان و پایدار بودجه ای كشور عنوان كرد و گفت: فعالیت های بانك مركزی مشتمل بر 39 برنامه و 150 اقدام در برنامه ششم توسعه است كه باید به آن برسیم.


وی با تاكید بر اینكه به دنبال كاهش سود بانكی هستیم، افزود: به دلیل كاهش تورم و مشكلات بانكی، هنوز سود كاهش نیافته اما امیدواریم با راهكار جدیدی كه شورای پول و اعتبار مصوب كرده است به نتایج خوبی دست یابیم.


این مقام مسئول با بیان اینكه نرخ تورم و سود بانكی پس از ورود بانك مركزی براساس مجوز شورای پول و اعتبار، كاهش یافت، ادامه داد: مهمترین كار بانك مركزی هدایت منابع بانكی محدود، به فعالیت های مثبت بانكی است كه ارزش افزوده دارد.


وی گفت: در سال 95 به دنبال یكسان سازی نرخ ارز هستیم زیرا در فضای پسابرجام و به صورت اندك اندك، این امكان برای ما به وجود آمده تا بتوانیم به منافع ارزی دسترسی پیدا كنیم تا بتوانیم مانور لازم را برای جلوگیری از رانت و فساد در این زمینه بگیریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------