طلا درخشان‌تر می‌شود



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,طلا

انتشار اخبار ناامیدکننده از کاهش رشد اقتصادی آمریکا و پایین آمدن ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل تقویت بهای طلا عنوان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی طلا، هفته گذشته با روند صعودی همراه بود. در نخستین روز از معاملات هفته جاری، بهای فلز زرد بار دیگر افزایش یافت و به نظر می‌رسد رشد بهای آن تا پایان هفته ادامه یابد.

انتشار اخبار ناامیدکننده‌ از کاهش رشد اقتصادی آمریکا و پایین آمدن ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل تقویت بهای طلا عنوان شده است.

بهای جهانی طلا تحت تأثیر نشست "فدرال رزرو آمریکا" (کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا) تا حدودی رشد داشت. این در حالی است که با انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر روند کُند رشد اقتصادی این کشور، ارزش فلز زرد بار دیگر تقویت شد.

از سوی دیگر، با انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا تغییراتی در ارزش دلار ایجاد شد و ارزش آن در برابر یورو کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته با کاهش ارزش دلار، بهای طلا همچنان روند صعودی را طی کند.

در همین حال، در معاملات روز دوشنبه (11 مرداد 95) بهای طلا با رشد یک‌درصدی به 1349 دلار رسید.

 

در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس نقره با یک درصد رشد به 20 دلار و 49 سنت رسید و بالاترین قیمت نقره در سه هفته گذشته رقم خورد. هر اونس پلاتین نیز با 0.5 درصد افزایش 1148 دلار و 65 سنت داد و ستد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------