آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

افزایش قیمت بنزین مصوبه دوره ی احمدی نژاد است



اخبار,اخبار اقتصادی , حذف بنزین یارانه ای

رسانه های داخلی ایران روز دوشنبه اعلام کردند دولت این کشور سهمیه 60 لیتر بنزین یارانه ای را در هر ماه برای شهروندان حذف و بنزین و گازوئیل را تک نرخی کرد.

فرانس پرس گزارش داد: رسانه های داخلی ایران روز دوشنبه اعلام کردند دولت این کشور سهمیه 60 لیتر بنزین یارانه ای را در هر ماه برای شهروندان حذف و بنزین و گازوئیل را تک نرخی کرد.

 به این ترتیب از نیمه شب سه شنبه، قیمت هر لیتر بنزین عادی 10 هزار ریال (حدود 30 سنت) و هر لیتر بنزین سوپر 12 هزار ریال (36 سنت) و گازوئیل سه هزار ریال (9 سنت) خواهد شد.

تاکنون رانندگان ایرانی هر ماه شصت لیتر بنزین یارانه ای به قیمت هر لیتر هفت هزار ریال دریافت می کردند که این سهمیه حذف شد.

به رغم این افزایش قیمت، هنوز هم قیمت بنزین در ایران بسیار کمتر از قیمت آن در کشورهای همسایه است که این مسئله قاچاق بنزین را تشویق می کند.

این تصمیم در چارچوب طرحی اتخاذ شد که در سال 2010 در دوره ی احمدی نژاد تصویب شد و هدف آن افزایش تدریجی قیمت بنزین و دیگر انواع سوخت است تا به 90 درصد قیمت آن در منطقه خلیج (فارس) برسد.

از زمان تصویب این طرح، قیمت سوخت به میزان زیادی افزایش یافته است. در آوریل سال 2014 قیمت بنزین یارانه ای 75 درصد و قیمت بنزین آزاد 43 درصد افزایش یافت.

لغو سهمیه سوخت یارانه ای، امکان تک نرخی شدن سوخت را فراهم کرد. از درآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت برای مقابله با کسری بودجه ایران استفاده می شود. بر اساس طرح یاد شده، قیمت برق، گاز، آب و نان نیز به تدریج افزایش خواهد یافت.

برای جبران این افزایش قیمت ها، دولت ایران هر ماه کمک هزینه مستقیم به میزان 455 هزار ریال (حدود 14 دلار) به هر ایرانی می پردازد. اما مقامات ایرانی این کمک هزینه را برای قشرهایی که درآمد بالایی دارند لغو خواهند کرد.

رسانه های ایرانی اعلام کردند این کمک های مستقیم برای دست کم شش میلیون نفر از جمعیت 78 میلیون نفری ایران لغو خواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------