احمدی نژاد سوداگری در پتروشیمی را ملاک قرارداد



اخبار,اخبار اقتصادی , حذف بنزین پتروشیمی

 

اخبار اقتصادی - احمدی نژاد سوداگری در پتروشیمی را ملاک قرارداد

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس، گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس گزارشات موثق و محکمه پسندی دریافت کرده مبنی بر اینکه 80 تا 90 درصد از آلودگی هوا به دلیل غیر استاندارد بودن سوخت و نبود کانورتور و کاتالیست در برخی خودروها است.

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با خانه ملت،‌ درباره سیاسی خواندن حذف بنزین پتروشیمی ها از سوی برخی نمایندگان،‌ با تاکید بر اینکه اظهاراتش برگرفته از گزارشات دریافتی و کاملا غیر سیاسی است، گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس گزارشات موثق و محکمه پسندی اشتهار کرده مبنی بر اینکه 80 تا 90 درصد از آلودگی هوا به دلیل غیر استاندارد بودن سوخت و نبود کانورتور و کاتالیست در برخی خودروهاست.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسولین در دولت قبل می گفتند که مشکل آلودگی هوا را با احداث 6 پالایشگاه جدید حل می کنند، افزود: سالانه 4 هزارنفر به دلیل آلودگی هوا و غیر استاندارد بودن سوخت و خودروهای بدون کاتالیست جان خود را از دست می دهند.

نایب رییس کمیته پتروشیمی مجلس با اشاره به اینکه محیط زیست در دولت یازدهم از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ گفت: اقای برزگری رییس سازمان استاندارد در دولت قبل اعلام کرد که از حدود 70 میلیون لیتر بنزین مصرفی تنها 17 میلیون لیتر آن استاندارد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزیر نفت دولت یازدهم به کمیسیون صنایع و معادن فراخوانده و موضوع آلودگی بنزین به ایشان تذکر داده شد و وزیر نفت در آن جلسه قول داد به هرطریقی مشکل آلودگی سوخت را که با جان جوانان و فرزندان ما ارتباط دارد را حل کند.

وی با یادآوری اینکه بخشی از بنزین تولیدی پتروشیمی ها آلوده است،‌ گفت:‌ وزیر نفت قول داد که بنزین استاندارد مورد نیاز کشور را تامین کند.

این عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار افزود: خوشبختانه با عنایت به ذکاوت رهبری و دیپلماسی نرمش قهرمانانه و کیاست تیم مذاکره کننده هسته ای پس از توافق ‍ژنو،‌ تحریم پتروشیمی ها لغو شد و با تعاملات وزارت نفت تمام بنزین مورد نیاز کشور تامین شد.

پیرموذن با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون 6 روز پاک داشتیم و خسران و آثار زیانباری از محل مصرف سوخت نداریم،‌گفت:‌ متاسفانه دولت قبل به جای بها دادن به اقتصاد مولد و اشتغال زا و سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی و سایر میعانات گازی سوداگری را ملاک عمل قرار داده بود.

نایب رییس کمیته پتروشیمی مجلس با اشاره به اینکه در دولت قبل به ارزش 80 میلیون دلاربنزین وارد کشور شد،‌ گفت: ‌با واردات  بنزین به ارزش 30 میلیون دلار هم می توانستیم کشور را اداره کنیم،‌ گفت: 50 میلیون دلار از هزینه ای که برای واردات بنزین داد را می توانست صرف ساخت پالایشگاه کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌نمین و سرعین در مجلس درباره دلایل کاهش تولید محصولات پتروشیمی ها،‌گفت:‌عدم سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و اینکه واحدهای پتروشیمی امکانات خود را برای تولید بنزین تجهیز کردند از جمله عوامل موثر در کاهش میزان تولیدات پتروشیمی عنوان کرد.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------