آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها/ حذف تفاوت قیمت‌ها با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها/ حذف تفاوت قیمت‌ها با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری

به گفته رییس شورای رقابت با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فاصله قیمتی خودروها در بازار آزاد و کارخانه از بین خواهد رفت.

بر اساس جدیدترین اظهار نظر رییس شورای رقابت فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو به زودی ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو با هدف از بین بردن فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها در حالی است که هم اکنون وجود تفاوت بین نرخ رسمی و آزاد این محصولات باعث فعال شدن دلالان و واسطه‌ها در این حوزه شده است.

بنا براین هدف شورای رقابت مبارزه با بازارهای حاشیه و واسطه‌گری در حوزه خودرو است و دستورالعمل شورا قیمت خودروهایی که از طریق کارخانه واگذار می‌شوند را تعیین می‌کند اما متاسفانه به دلیل وجود برخی بازارهای کاذب برخی از خودروها نسبت به قیمت کارخانه با فاصله‌ای ۳۰ درصدی در بازار معامله می‌شوند.

به عنوان مثال هم اکنون در حالی که قیمت کارخانه‌ای خودرو تیبا حدود ۲۰ میلیون تومان است این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود ۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سایپا sx111 نیز در حالی به قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد که قیمت کارخانه این خودرو حدود ۱۸ میلیون تومان است.

در حالی که قیمت تندر۹۰ E2 در شرکت‌های سازنده حدود ۳۶ میلیون تومان است این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

همچنین خودرو رانا در حالی به قیمت حدود ۳۱میلیون تومان از سوی شرکت سازنده عرضه می‌شود که قیمت این خودرو در بازار حدود ۳۳ میلیون تومان است.

خودرو پژو ۴۰۵ نیز در بازار آزاد به قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان و در کارخانه به قیمت حدود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

پژو پارس سال نیز در حالی به قیمت حدود ۳۳ میلیون تومان از سوی شرکت سازنده عرضه می‌شود که قیمت این خودرو در بازار حدود ۳۷ میلیون تومان است.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------