چشم‌انداز روشن بانك‌ها در بورس



اخبار,اخبار اقتصادی ,بورس

 

اخبار اقتصادی - چشم‌انداز روشن بانك‌ها در بورس

با رفع تحريم‌ها، درآمدهاي ارزي و گشايش‌های اعتباري بانك‌ها بالا مي‌رود و اين موضوع به سودآوري و رشد صنعت بانكداري در بورس كمك مي‌كند.

سيد‌حسام شمس عالم عضو هيات مديره يك بانك خصوصي با اعلام مطلب فوق گفت: در خصوص تاثير افزايش نرخ سود سپرده بر سودآوري بانك‌ها باید گفت: وقتي نرخ سود سپرده بانك‌ها بالا مي‌رود مثل اين است كه قيمت تمام شده مواد اوليه مورد نياز شركت‌ها افزايش پيدا كرده است كه اين موضوع بر سودآوري بانك‌ها اثر مثبتي نخواهد داشت و بانك‌ها نيز از اين موضوع استقبال نمي‌كنند.


عضو هيات مديره بانك پارسيان افزود: ما به عنوان مديران بانكي به دنبال اين هستيم كه همگام با سياست‌هاي دولت حركت كنيم و در رابطه با نرخ سود بانكي و تسهيلات نيز معتقديم كه بانك‌ها بايد با ارتقاي خدمات به سودآوري برسند.


وي در‌خصوص تاثير افزايش نرخ سود بانكي در افت شاخص هم تصريح كرد: افزايش نرخ سود بانكي در افت معاملات بورس تاثير‌گذار بود، اما اين عامل تنها يكي از علت‌هاي كاهش شاخص است. شمس عالم در مورد وضعيت گروه بانكي در بازار سرمايه گفت: رقابت ميان بانك‌ها در بورس بالاست و با رفع تحريم‌ها نيز اين رقابت افزايش پيدا مي‌كند. وي ادامه داد:‌ در صورت رفع تحريم‌ها شرايط بانك‌ها در بورس بهتر مي‌شود.


عضو هيات‌ مديره بانك پارسيان درخصوص آينده بانك‌ها در بورس گفت: سال گذشته بازده صنعت بانكداري در بازار سرمايه بالا بود به طوري كه در برخي از بانك‌ها شاهد بازدهي بيش از 130 درصدي بوديم. وي اضافه كرد: براين اساس پيش‌بيني مي‌شود با انتشار گزارش‌های 6 ماهه بانك‌ها و توافق احتمالي در مذاكرات سياسي درآمدهاي ارزي بانك‌ها و گشايش اعتباري آنها بالا برود كه اين موضوع بر سودآوري بانك‌ها و رشد سهام آنها در بورس اثرگذار است.


شمس عالم در پايان گفت: با بررسي شاخص بورس در سال‌هاي گذشته درمي‌يابيم، شاخص تورم يك قدم از شاخص بورس جلوتر است و هرگاه شاخص تورم در كشور بالا رود شاخص بورس نيز در پي آن افزايش مي‌يابد و در صورت كاهش شاخص تورم اين اتفاق با اندكي تاخير براي شاخص سهام مي‌افتد.

اخبار اقتصادی - تسنيم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------