توضیحات بانک مرکزی در مورد پرداخت وام‌های کلان قرض‌الحسنه به کارمندان بانک‌ها



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام قرض‌الحسنه

 

اخبار اقتصادی - بانک مرکزی:پرداخت وام‌های کلان قرض‌الحسنه به کارمندان بانک‌ها صحت ندارد

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: پرداخت وام‌های کلان قرض‌الحسنه به کارمندان بانک‌ها صحت ندارد.

تهران‌فر گفت: اینکه چه کسی آمده در بین اسامی چند صد هزار نفر کارمندان و غیرکارمندان را جدا کرده و به این نتیجه رسیده که حدود ۷۰ درصد منابع قرض‌الحسنه به کارمندان بانک‌ها پرداخت شده جای تعجب دارد

حمید تهران‌فر در مورد برخی انتقادات مبنی بر این‌که بانک‌ها تا 70 درصد منابع قرض‌الحسنه خود را به کارمندانشان وام می‌دهند، گفت: تعجب می‌کنم و متحیرم که این آمارها چگونه و با چه نسبتی محاسبه شده است.

او گفت: آمارهای قرض‌الحسنه اخذ می‌شود اما این‌که چگونه و به چه کسانی پرداخت می‌شوند را نمی‌دانم با چه متری اندازه‌گیری کرده‌اند، اما هرچه هست مقیاس درستی نیست.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تفکیک قرض‌الحسنه به سرفصل‌های مختلف گفت: در پشت هر فصل بخش دیگری قرار دارد که در هر کدام اسامی افراد قرار می‌گیرد. حال این‌که چه کسی آمده در بین اسامی چند صد هزار نفر کارمندان و غیرکارمندان را جدا کرده و به این نتیجه رسیده که حدود 70 درصد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به کارمندان آنها پرداخت شده جای تعجب دارد.

تهران‌فر هم‌چنین با بیان این‌که در مورد میزان سرمایه‌گذاری نیز بسیاری در بوق و کرنا کردند که بانک‌ها هرچه تسهیلات می‌گیرند به شرکت‌داری اختصاص می‌دهند، گفت: اما وقتی که آمار را به طور دقیق بررسی کردیم‌ واقعا اینگونه نبود. به‌طوری که اگر سقف سرمایه‌گذاری 40 درصد بود آمارها بیانگر رشد میانگین 49 تا 50 درصدی بودند نه 500 درصدی که عنوان می‌شد.

او با بیان این‌که به‌طور حتم با بانک‌های متخلف برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: اما هرگونه برخورد باید منطقی و عادلانه و همچنین در چارچوب بررسی‌های درست باشد.

اخبار اقتصادی - نسیم آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------