آخرین اخبار اقتصادی

افول طبقه متوسط ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

چه بر سر طبقه متوسط آمد؟

تغییرات اقتصادی دهه ۹۰ نشان می‌دهد ماهیت طبقات اجتماعی دستخوش تغییر شده است و طبقه متوسط که طبقه‌ای پویا و جریان‌ساز بوده،…

روایت لیلاز از افزایش مطالبات بانکی



اخبار,اخبار اقتصادی , افزایش مطالبات بانکی

 

اخبار اقتصادی - روایت لیلاز از افزایش مطالبات بانکی

استاد دانشگاه شهید بهشتی و تحلیلگر اقتصادی گفت: در حالی که مطالبات بانکی از ابتدا تا زمان دولت قبلی 4000 میلیارد تومان بود امروز مطالبات بانکی 80 هزار میلیارد تومان و به قولی 150 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، سعید لیلاز در همایش حامیان دولت تدبیر و امید اظهار کرد: اگر تحریم‌ها نبود جزئی‌ترین مواد هم وارد کشور می‌شد. با واردات زیتون و روغن زیتون و کالاهای لوکس تولید را از بین برده بودند و در بین سال‌های 1384 تا 1392 سالانه بین 30 تا 50 میلیارد دلار در اقتصاد کشور کمتر سرمایه گذاری شد وعلاوه بر افت تولید، نرخ بیکاری از 10 به 13 درصد رسید.

لیلاز تصریح کرد: دولت روحانی پس از روی کار آمدن تورم را کنترل و آن را از 44 درصد به 16 درصد رساند که بزرگترین سقوط تورم محسوب می شود، البته گرانی هنوز هست اما قدرت خرید کارمندان و کارگران دیگر کاهش نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در آغاز راه پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح سلامت به بیمارستانها داده است تا بیمارستان‌های دولتی وضعیت بهتری پیدا کنند و مردم کمی مشکلاتشان حل شود.

این تحلیلگر اقتصادی درپایان گفت: در سال جاری بین یک تا سه درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت و آینده روشنی از نظر حجم سرمایه‌گذاری در انتظار کشور است و اگر منابع نفتی کشور هدر نرود می توان کشور را با همین منابع بخوبی اداره کرد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------