پرداخت بدهی نفتی هند به ایران از طریق امارات



اخبار,اخبار اقتصادی ,صادرات نفت

 

اخبار اقتصادی - پرداخت بدهی نفتی هند به ایران از طریق امارات

ایران خواهان دریافت پول نفت صادراتی به هند در قالب دلار یا یورو است اما به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا چنین اقدامی عملی نشد.

منابع آگاه می گویند هند بخشی از بدهی نفتی اش به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، به دنبال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، هند نتوانست پول نفت وارداتی از ایران را پرداخت کند. خریداران هندی در مقابل خرید نفت از ایران، پول آن را در قالب روپیه در بانک های خود سپرده گذاری کرده اند.

ایران خواهان دریافت پول نفت صادراتی به هند در قالب دلار یا یورو است اما به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا چنین اقدامی عملی نشد.
هند بعد از چین، بزرگترین واردکننده نفت خام ایران است.

سه منبع آگاه اعلام کردند هند قصد دارد بخشی از بدهی های نفتی اش به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات پرداخت می کند. این پرداخت بدهی، در چارچوب توافق موقت 6 ماهه ژنو صورت می گیرد.

برپایه این توافق، ایران می تواند 4.2 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده اش در بانک های جهان را دریافت کند.

رویترز اضافه کرد: ایران قبل از این خواسته بود 1.65 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده اش را به صورت "ریال عمان" از طریق بانک مسقط دریافت کند اما این امکان فراهم نشد. دلیل عدم استفاده از این کانال مشخص نشده است.

منابع آگاه ادامه دادند: در قالب پیشنهاد جدید، بانک مرکزی هند به جای خریداران هندی نفت ایران، از فروشندگان ارز، دلار ایران را تامین می کند.
قرار است بانک مرکزی امارات پول ایران را در قالب درهم تحویل تهران دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا: ایران همچنان متاثر از تحریم هاست

در همین ارتباط، وزیر خزانه داری آمریکا هم گفت اقتصاد ایران همچنان متاثر از تحریم هاست.

"جک لو" افزود: هر گونه کاهش موقت تحریم ها علیه ایران، جبران کننده خسارت و ضرر ناشی از کاهش فروش نفت ایران نیست.

وی در کنفرانس خبری گفت: ایران بابت کاهش فروش نفتش ضرر های زیادی را متحمل می شود. میزان این ضرر بیش از مقدار تخفیف موقت تحریم ها علیه این کشور است.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به آخرین ماه از توافق موقت 6 ماهه ژنو، اقتصاد ایران همچنان متاثر از تحریم هاست. تحریم هایی که دولت ایران را به پای میز گفتگوها کشاند.

صادرات نفت ایران پیش از تحریم های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا، روزانه 2.5 میلیون بشکه در روز بود اما پس از اعمال این تحریم ها، این رقم به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

پس از توافق موقت هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، تحریم ها و فشارهای آمریکا برای ادامه کاهش صادرات نفت ایران متوقف شد و این کشور توانست رقم صادرات نفتش را به حدود 1.3 میلیون بشکه در روز برساند. 

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------