آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

واکنش تهران به اختلاف گازی روسیه-اکراین



اخبار,اخبار اقتصادی ,اختلاف گازی روسیه و اکراین

 

اخبار اقتصادی - همکاری 2 غول گازی جهان ادامه می‌یابد؛
آمادگی خارجی‌ها برای بازگشت به ایران/ واکنش تهران به اختلاف گازی روسیه-اکراین

معاون وزیر نفت با اشاره به مسائل گازی بین روسیه و اوکراین و احتمال توافق ایران و 5+1 به عنوان 2 عامل علاقه‌مندی شرکت‌های اروپایی برای همکاری نفتی و گازی با ایران خبر داد و اعلام کرد: همکاری‌های ایران و روسیه به عنوان دو قطب تولید گاز جهان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا عراقی در حاشیه برگزاری بیست و یکمین کنگره جهانی نفت در مسکو با اشاره به توجه ویژه شرکت‌های بزرگ خارجی به صنایع نفت و گاز ایران، گفت: بیشتر شرکت‌های بین‌المللی به علت مسایل روسیه و اوکراین و نگرانی از تامین انرژی و اما و اگرها درباره تحریم‌های روسیه به گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران علاقمند هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اعلام آمادگی ایران و روسیه به عنوان دو غول گازی جهان برای توسعه همکاری‌های مشترک در صنایع نفت و گاز، تصریح کرد: کشورهای اروپایی هم با توجه به اینکه اینچنین برداشت می شود که مذاکرات ایران و 5+1 در آینده نزدیک منجر به نتیجه و لغو تحریم‌ها خواهد شد و با توجه به اینکه ایران از بهترین بازارهای نفت و گاز برای تامین انرژی سایر کشورهاست و هم طرح‌های وسیعی برای سرمایه گذاری مشترک دارد؛ نگاه ویژه ای به فعالیت های ایران دارند .

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه علاقه کشورهای خارجی و روسیه برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در ایران در رویدادهای مسکو بسیار چشمگیر بود و این استقبال با سیاست واگذاری طرح های به بخش خصوصی در ایران تناسب دارد، اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی ایران با توجه به راهبرد دولت برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی برای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی باید خود را توانمند کنند با بتوانند طرح های توسعه ای نفت و گاز کشور را به مرحله اجرا بگذارند .

محمد حسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان هم در حاشیه المپیک نفت روسیه، تاکید کرد: استقبال از حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در کنگره جهانی نفت و گاز و نمایشگاه بین‌المللی نفت روسیه از طرف سایر کشورها کاملا مشهود بود .

این مقام ایرانی اوپک گازی، افزود : بسیاری از مدیران و کارشناسان شرکت های معتبر بین المللی درباره آینده طرح‌های نفت و گاز ایران پرسش داشتند و به دنبال حضور در ظرفیت های متعدد کشورمان در این صنعت هستند .

به گزارش مهر، شرکت ملی نفت ایران در حاشیه برگزاری المپیک جهانی نفت مسکوی روسیه 41 فرصت جدید سرمایه گذاری صنایع نفت و گاز را به ارزش تقریبی 100 میلیارد دلار به شرکت‌های خارجی معرفی کرده است.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------