آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بازار سکه در کمین



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سکه

 

اخبار اقتصادی - بازار سکه در کمین

قیمت اونس طلای جهانی بعد از ظهر پنج‌شنبه گذشته اوج گرفت و بیش از 40 دلار افزایش یافت. این افزایش قیمت وقتی اتفاق افتاد که معاملات طلا و سکه در بازار تهران بسته شده بود و فرصت واکنش به این افزایش قیمت وجود نداشت. روز جمعه هم که بازار تعطیل بود و امکان واکنش مهیا نبود.

با شروع معاملات از امروز (شنبه)، باید منتظر واکنش بازار سکه  به این اتفاقات باشیم. روز جمعه اما روند جهشی اونس متوقف شده بود و قیمت طلا در سطوح نزدیک به 1310 دلار ثابت بود. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود افزایش صورت گرفته در بهای طلای جهانی، روز شنبه در قیمت‌های سکه و طلا در بازار داخل منعکس شود. هر چند، ممکن است با توجه به تغییرات دلار، درصد افزایش قیمت سکه کاملا متناسب با درصد افزایش قیمت اونس نباشد. چرا که احتمال کاهش قیمت دلار با توجه به برخی اخبار مثبت دیپلماتیک اخیر و قول و قرارها برای ادامه مذاکرات هسته‌ای از 11 تیر ماه، وجود دارد.

جهت قیمت سکه در بازار امروز و در ادامه هفته، در کنار تاثیر پذیری از قیمت طلای جهانی، بستگی به سمت و سوی قیمت دلار دارد. این متغیر کلیدی روز پنج‌شنبه روی سطح حمایتی 3200 تومان قرار گرفت و می‌تواند به‌عنوان  ترمز افزایش قیمت طلا و سکه (که انتظار می‌رود به دنبال افزایش قیمت اونس مسیر افزایشی در پیش بگیرد) عمل کند.

 

در حال حاضر دو عامل مهم انتظاری، پیش‌بینی‌های قیمت شاخص ارز در بازار را کاهشی رقم زده است: عامل اول روند مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در وین است.  گرچه این مذاکرات به کندی پیش رفته و متن نهایی توافق نوشته نشده است، اما هر دو طرف، مذاکرات را سازنده دانسته‌اند و این مذاکرات به بن‌بست نرسیده است. قرار است از 11 تیر ماه هم یک دور مذاکرات دو هفته‌ای برگزار شود. اخبار حاکی از این است که هر دو طرف برای به نتیجه رساندن این مذاکرات جدی هستند.

عامل دوم هم اظهارنظر اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مورد نقش ایران در بحران عراق است. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با اقدامات گروه تروریستی داعش منتشر شده بود و اوباما هم گفته نقش ایران در این زمینه «سازنده» است. این موضع‌گیری اوباما علامت مثبتی از سوی بازار ارز تلقی شده است. دلار در سطح 3200 تومان قرار گرفته و اثرات این عوامل انتظاری می‌تواند باعث شکسته شدن این سطح و کاهش قیمت دلار شود. در این صورت ممکن است اثر افزایش قیمت طلای جهانی بر بازار سکه و طلای کشور تا حدودی جبران شده و جلوی افزایش متناسب قیمت سکه با اونس گرفته شود.

قیمت اونس طلای جهانی نسبت به بعد از ظهر روز پنج‌شنبه به وقت تهران، 3/2 درصد افزایش یافته است و در صورتی که بازار سکه داخلی بخواهد به این افزایش قیمت واکنش نشان دهد، با توجه به قیمت 953 هزار تومانی سکه در روز پنج‌شنبه باید حدود 22 هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد؛ اما ممکن است روند پیش روی قیمت دلار، اجازه واکنش کامل را به سکه  و طلا ندهد.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------