آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بنزین وارداتی استاندارد یورو2 هم ندارد+سند



اخبار اقتصادی - بنزین وارداتی استاندارد یورو2 هم ندارد+سند

اگرچه بارها مسئولان وزارت نفت تاکید کردند بنزین وارداتی در حد استاندارد یورو4 است اما وجود ماده ممنوعه فروسین و ام ام تی به عنوان اکتان افزا نشان می‌دهد که بنزین وارداتی حتی از استاندارد یورو2 هم تبعیت نمی‌کند.

هفته گذشته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پی درج اخباری در رسانه ها مبنی بر توقف بنزین اطلاعیه ای صادر کرد که متن اطلاعیه به شرح زیر است:

"بنزین وارداتی به هیچ عنوان متوقف نشده و هم اکنون با توجه به ذخایر مطلوب بنزین کشور، بنا بردستور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، تحت کنترل و مدیریت قرار گرفته و میزان واردات در خرداد ماه امسال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ابلاغیه هیئت دولت به وزارت نفت در اواسط اردیبهشت 93، مبنی بر قطع دریافت اکتان افزا (ریفورمیت) از مجتمع های پتروشیمی، تاکید کرد: مقرر شد کمبود بنزین مصرفی کشور از طریق واردات بنزین یورو 4 توسط وزارت نفت جبران شود.

شاهرخ خسروانی با بیان اینکه به همین منظور برنامه ریزی برای واردات بنزین با استاندارد یورو 4 انجام شده است، اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماه واردات بنزین یورو 4 عملیاتی خواهد شد.

بنابر اعلام خسروانی هم اکنون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران متولی بنزین وارداتی به کشور با استاندارد یورو 4 است.

لازم به ذکر است قبل از ابلاغیه هیئت دولت برای واردات بنزین یورو 4، امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران براساس قراردادهای منعقد شده قبلی به واردات بنزین سوپر طبق استاندارد جاری وزارت نفت اقدام می کرد."

جدای از اینکه این بیانیه نشان می دهد واردات بنزین که هم اکنون نیز ادامه دارد، علی رغم تاکیدات فراوان و جو رسانه ای ایجاد شده از سوی حامیان بنزین وارداتی، هرگز با استاندارد یورو4 نبوده و به تاز‌گی تصمیم به واردات بنزین یورو4 گرفته شده است.

آنالیزهایی از بنزین های وارداتی در سال 93 در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفته است که نشان می دهد بنزین وارد شده نه تنها دارای استاندارد یورو4 نیست بلکه این ابهام را در ذهن ایجاد می کند که در واقع آیا بنزین وارد شده دارای استاندارد یورو2 بوده و یا از استاندارد ناشناخته دیگری تبعیت می کند؟

*آنالیزهای بنزین های جدید وارداتی
قبل از بارگیری بنزین در مبدا، از محموله های خریداری شده توسط شرکت بازرسی بین المللی SGS نمونه گیری می شود که در زیر نمونه هایی از نوع بنزین بارگیری شده را در زیر مشاهده می کنید
نام کشتی:CHAMTANG
تاریخ بارگیری:05/04/2014

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بنزین وارداتی

 اخبار اقتصادی - اقتصاد آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------