پیشنهاد یک نماینده برای ارزان شدن خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت  خودرو

 

اخبار اقتصادی - پیشنهاد یک نماینده برای ارزان شدن خودرو: واردات را آزاد کنید تا کیفیت ماشین ها هم بالا برود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتفاد از کیفیت و قیمت خودرو های تولیدی کشور، گفت: ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی با ایجاد محیط رقابتی در تولید خودرو امکان پذیر است که انجام این مهم با واردات خودرو با تعرفه پائین ممکن می شود.

الیاس طاهری با انتقاد از کیفیت پائین خودروهای تولیدی در کشور گفت: باید پذیرفت اکثریت مردم از کیفیت خودروهای تولیدی در کشور راضی نیستند بنابراین باید در صنعت خودورسازی تحول ایجاد کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت خودروهای تولیدی تناسبی با کیفیت آن ها ندارد و در این میان خودرو سازان نیز به این امر برخلاف گفته و ادعاهای خود توجهی نمی کنند و باید مدیران این صنعت کیفیت را در عمل ارتقاء دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: برای منطقی شدن قیمت خودرو و ارتقاء کیفیت باید نظارت نهادهای نظارتی موثر و کاراتر شود.

طاهری در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه راهکار عملی برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی چیست؟گفت: تنها راه برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ایجاد محیط رقابتی در تولید خودرو است که انجام این مهم با واردات خودرو با تعرفه پائین امکان پذیر می شود.

او تشریح کرد: در واردات خودرو نیز باید ملاحظاتی انجام شود و نباید شرایط را برای واردات خودروهای خارجی با کیفیت پائین فراهم کرد.

طاهری ادامه داد: واردات خودرو بصورت هدفمند، علاوه بر ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی شرایط را برای رقابتی شدن قیمت خودرو فراهم می کند که این موضوع به کنترل قیمت خودرو در بازار منتهی می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در بازار تقاضا برای خرید خودرو بالاست بنابراین باید خودروسازان با تولید بیشتر و عرضه به نیاز بازار پاسخ دهند.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------