آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

گردش مالی سازمان حج و زیارت چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,سازمان حج و زیارت

 

اخبار اقتصادی - گردش مالی سازمان حج و زیارت چقدر است؟

رییس سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان با حدود چهار هزار میلیارد تومان گردش مالی یکی از ستونهای اقتصادی کشور محسوب می شود.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان با حدود چهار هزار میلیارد تومان گردش مالی یکی از ستونهای اقتصادی کشور محسوب می شود.
 
ˈسعید اوحدیˈ روز سه شنبه در همایش کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: زائران حج و عمره مفرده حدود 9 هزار میلیارد تومان ودیعه و سپرده در بانکهای ملی و ملت به صورت مستقیم دارند.
 
وی گفت: بنابر منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه سازمان حج و زیارت اگر بخواهیم به اهداف اقتصادی برای رفاه حال بیشتر زائران حج و عمره و عتبات عالیات دست یابیم باید با عزم ملی و مدیریت جهادی عمل کنیم.
 
رییس سازمان حج و زیارت افزود: باید بررسی شود در سنوات گذشته از اقتصاد حج و زیارت که برکت معنوی دارد چقدر برای بهبود وضعیت امکانات در اختیار زائران استفاده شده است.
 
وی ادامه داد: امروزه زائرانی که به عتبات عالیات مشرف می شوند در بدترین شرایط اسکان می یابند لذا بهبود وضعیت آنان در اولویت سازمان حج و زیارت قرار دارد.
 
او در ادامه اظهار داشت: حضور مدیران و معاونان سازمان حج و زیارت در استانها با هدف آشنایی مستقیم با ظرفیتهای مردمی برای ارتقاء سطح خدمت کارگزاران حج و زیارت به زائران در اولویت قرار دارد و سفر امروز به سیستان و بلوچستان نیز به همین منظور انجام شده است.
 
وی گفت: در دوازدهمین سفر استانی که امروز به سیستان و بلوچستان انجام دادیم این واقعیت را از نزدیک لمس کردیم که این استان با داشتن مردم همدل و صمیمی شیعه و سنی که برادرانه در کنار هم زندگی می کنند تجلی وحدت است.
 
اوحدی با بیان اینکه خدمت به زائران خانه خدا بزرگترین افتخار است از کارگزاران دفاتر حج و زیارت خواست در ارائه خدمت به حفظ اخلاق اسلامی توجه جدی داشته باشند.
 
وی گفت: با توجه به اعتقاد خاص اهل سنت به حضور در خانه خدا در ماه مبارک رمضان، در برنامه ریزیهای عمره سال آینده تمرکز تشرف بر روی زائران اهل سنت در این ماه مبارک خواهد بود.
 
رییس سازمان حج و زیارت افزود: پرداختن به مقوله اقتصاد پیش از این در سازمان حج و زیارت مغفول مانده بود که با هماهنگی بعثه رهبری یک شرکت بسیار قوی با عنوان ˈتوسعه عمران امید زائرˈ با هدف ریل گذاری در زمینه جذب بخش خصوصی و توانمندیهای مردمی به منظور توسعه خدمات رفاهی به زائر ثبت شد.
 
وی ادامه داد: بعد از ثبت این شرکت استقبال بسیار خوبی از سوی شبکه بانکی کشور برای راه اندازی شرکتهای مشابه انجام شد بطوری که شرکت دیگری از سوی سه بانک بزرگ و مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات با سرمایه هزار میلیارد ریال ثبت شد که اجرای 10 پروژه برای آنها تعریف شده است.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنج پروژه بسیار مهم در بخشهای آشپزخانه مرکزی و امکانات اقامتی برای زائران عتبات در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین و پنج پروژه هم در داخل کشور در دستور کار است.
 
وی با بیان اینکه در خصوص حج تمتع امسال کارهای جدیدی آغاز شده بیان کرد: امسال برای نخستین بار سازمان حج و زیارت وجوه پرداختی زائر را دو قسطی کرد تا فشار زیادی به آنان وارد نشود و پیاده سازی طرح انطباق را نیز در دستور کار داریم.
 
او گفت: در طرح انطباق سازی با توجه به اینکه بیش از 50 درصد ظرفیتهای کاروان حج و زیارت را بانوان تشکیل می دهند و پارسال نیز این گروه از زائران در بخش درمان با کمبود پزشک رو به رو بودند، امسال اعزام پزشکان متخصص و فوق تخصص خانم به چهار برابر سال گذشته افزایش یافته و برای نخستین بار درمانگاههای شبانه روزی در مکه با مدیریت پزشکان زن راه اندازی شده است.
 
رییس سازمان حج و زیارت همچنین اظهارداشت: در اعزام عمره مفرده که فردا آخرین کاروانهای آن از کشور مشرف می شوند و تاکنون 815 هزار زائر به عمره اعزام شدند هیچ موردی از بیماری ویروسی مرسوم در عربستان در بین آنان وجود نداشته است.
 
وی گفت: دولت عربستان اعلام کرد که توسعه و انتشار ویروس کرونا را توانسته کنترل کند.
 
او افزود: همه ساله در ماه مبارک رمضان به دلیل کوتاه بودن زمان سفر و تخصیص زمانی برای بازسازی و تعمیر هتلها و اقامت گاههای زائران به مدت یک ماه توقف اعزام را داریم که امسال به دلیل شرایط کشور عراق این برنامه از یک هفته زودتر اجرا شد.
اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------