بنزین 1000 تومانی هم حریف مصرف نشد



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - بنزین 1000 تومانی هم حریف مصرف نشد

با گذشت بیش از دو ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها رشد مصرف بنزین در کشور در حالی متوقف نشد که رکوردهای تازه ای هم درباره جهش این محصول پرطرفدار نفتی به ثبت رسیده است.

جهش افسارگسیخته مصرف بنزین کشور در حالی ادامه دارد که تاکنون دو سناریوی دولت شامل افزایش قیمت بنزین به بیش از 1000 تومان و ابطال کارت بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها منجر به توقف رشد مصرف بنزین نشده است.
 
به گزارش مهر، سال گذشته به طور متوسط روزانه حدود 68 میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف شد که پیش بینی می شد با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین به بیش از یکهزار تومان جهش مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی متوقف شود.
 
با گذشت بیش از دو ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها رشد مصرف بنزین در کشور در حالی متوقف نشد که رکوردهای تازه ای هم درباره جهش این محصول پرطرفدار نفتی به ثبت رسیده است.
 
آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین در کشور حاکی از آن است که در طول سه ماه نخست سال جاری مصرف بنزین با رشد مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.
 
بر این اس در فروردین ماه سال جاری به طور میانگین روزانه 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با مصرف فروردین ماه سال گذشته ( حدود 68.3 میلیون لیتر) مصرف این فرآورده میان تقطیری پالایشگاه‌های نفت به جای کاهش با 8.2 درصد افزایش همراه شده است.
 
اردیبهشت ماه سال جاری هم متوسط مصرف بنزین به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری‌که متوسط مصرف این فرآورده نفتی از 66.4 میلیون لیتر در اردیبهشت ماه سال گذشته با ثبت رشدی 5.3 درصدی به مرز 70 میلیون لیتر در روز رسیده است.
 
در سومین ماه فصل بهار هم به طور متوسط روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود 4.3 درصدی همراه شده است.
 
عرضه بنزین 1000 تومانی در حالی ترمز جهش مصرف بنزین در ایران نکشیده است که مسئولان وزارت نفت از سونامی جدید مصرف این محصول پرطرفدار نفتی در فصل تابستان و به ویژه از مرداد تا شهریور ماه سال جاری خبر می‌دهند.
 
به گفته مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلات تابستانی، مصرف بنزین فراتر نیز برود و به روزانه بیش از 70 میلیون لیتر برسد.
 
از سوی دیگر این افزایش مصرف بنزین در حایل به ثبت رسیده است که برای نوروز سال جاری و یا آغاز فصل تابستان هیچگونه سهمیه سفری به خودروسواران اختصاص نیافته است.
 
علاوه بر این، بر اساس اعلام مسئولان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با ابطال بیش از 6 میلیون کارت بنزین خودروهای شخصی، عمومی و موتورسیکلت‌ها متوسط مصرف بنزین ایران روزانه حدود 6 میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی شده است.
 
رشد افسار گسیخته مصرف بنزین در ایران در حالی رقم می خورد که اخیرا دولت تدبیر و امید با واگذاری ماموریت جدیدی به ستاد سوخت خواستار ابطال کارت هوشمند سوخت خودروهای آژانس مسافربری تحت عنوان اجرای طرح " ساماندهی کارت بنزین خودروهای عمومی " شده است.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------