آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

سهام عدالت 700 هزار بازنشسته در بلاتکلیفی



اخبار,اخبار اقتصادی , سهام عدالت

 

اخبار اقتصادی - سهام عدالت 700 هزار بازنشسته در بلاتکلیفی

دولت از سال 86 وعده پرداخت سهام عدالت به بازنشستگان تامین اجتماعی را داده است. این درحالی است که بعد از هفت سال فقط به کمتر از 500 هزار مستمری بگیری که تا سال 86 بازنشست شده اند سود پرداخت شده و 700 هزار بازنشسته هنوز موفق به دریافت سهام عدالت نشده اند.

 پرداخت سهام عدالت بازنشستگان و مستمری بگیران از سال 86 در دستور کار دولت قرار گرفت و سازمان خصوصی سازی موظف شد که به بازنشستگان تامین اجتماعی که قبل از این سال بازنشست شده و از طریق شعب این سازمان معرفی می شوند سهام عدالت بدهد که در آن زمان کمتر از 500 هزار بازنشسته سهام عدالت دریافت کردند.

 

درهمان زمان قرار بود که سالانه سود سهام نیز به این افراد تعلق گیرد که متاسفانه اینگونه نشد و فقط یک بار بازنشستگان آن هم به مبلغ 45 هزار تومان آن هم پس از گذشت 4 سال سود سهام خود را دریافت کردند از سال 90 به بعد بازنشستگانی که پس از سال 86 بازنشسته شدند مشمول دریافت سهام عدالت قرار نشدند.

طی این سالها مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی از طرق کانون عالی چندین بار برای وزرای وقت نامه نوشته و تقاضای دریافت سهام برای مابقی بازنشستگان را کردند اما متاسفانه پاسخی به خواسته آنان داده نشد و بازنشستگان همچنان بلاتکلیف هستند و سهام عدالت برای آنان در حد یک ورق کاغذ و نه بیشتر بوده است.

عضو هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگی تامین اجتماعی از عدم تعیین تکلیف سهام عدالت بازنشستگان این سازمان انتقاد کرده و گفت: بعداز گذشت هفت سال هنوز تعدادی زیادی از بازنشستگان این سهام را دریافت نکرده اند.

علی اکبرخبازها در مورد آخرین وضعیت سهام عدالت بازنشستگان گفت: در سال 86 تعداد حدود 500هزار بازنشستگان سهام عدالت خود را دریافت کردند و از آن تاریخ به مابقی بازنشستگان سهامی اختصاص پیدا نکرده است.

وی با اشاره به این که فقط یک نوبت سود سهام به این افراد پرداخت شد گفت: مبلغ 45هزارتومان در یک نوبت چند سال گذشته سود سهام به بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت شد اما از سود ماهها و سال های بعد خبری یافت نشد.

700 هزار بازنشسته محروم از سهام عدالت
عضو هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگی تامین اجتماعی به پیگیریهای انجام شده برای اختصاص سهام عدالت به افرادی که بعد از سال 86 بازنشست شده اند اشاره و تاکید کرد: در دولت قبلی چندین بار به وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه مابقی بازنشستگان نیز باید سهام عدالت دریافت کنند نامه ای نوشتیم و البته به علی ربیعی وزیر رفاه وقت و همچنین مسئولان سازمان خصوصی سازی نیز مکاتبه کرده ایم اما در مجموع تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم .

در حال حاضر حدود 700 هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی که بعد از سال 86 بازنشست شده اند موفق به دریافت سهام عدالت نشده اند و همچنان با مراجعه به کانونهای سازمان و البته شعب تامین اجتماعی خواستار اختصاص سهام عدالت هستند که کسی پاسخگوی آنان نیست.

خبازها اظهار امیدواری کرد که علی ربیعی در دولت تدبیر و امید تکلیف سهام عدالت بازنشستگان و سود آن را مشخص کند و برای این قشر زحمت کش جامعه که سالها برای آبادی کشور تلاش کرده اند چاره ای اندیشیده و اقدامی مناسب و شایسته انجام دهد و تا حدودی آنان را امیدوار و کمی از مشکلاتشان بکاهد.

به گفته نایب رئیس کانون عالی مستمری بگیران استان تهران، با توجه به این که بازنشستگان تامین اجتماعی از لحاظ اقتصادی و معیشتی  در وضعیت خوبی به سر نمی برند به همین دلیل تقاضا داریم مسئولین مربوطه به این افراد اقدامات حمایتی لازم را به عمل بیاورند.

وی گفت: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از بازنشستگان و بیمه شدگان برای پیگیری مسئله سهام عدالت به کانون‌های بازنشستگی مراجعه می‌کنند ولی جواب قانع کننده و آدرسی برای آنها وجود ندارد از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می خواهیم وضعیت سهام عدالت بازنشستگان به خصوص کارگران بازنشسته تهرانی را مشخص کند.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی نیز دراین خصوص گفت: براساس اطلاعات بدست آمده برنامه خاصی برای پرداخت سهام عدالت به بازنشستگانی که سهام دریافت نکرده اند و یا پرداخت سود سهام به این افراد وجود ندارد.


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، عباس اورنگ با اشاره به اینکه چندین سال است که تکلیف سهام عدالت مشخص نیست ، تاکید کرد: واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان دست سازمان تامین اجتماعی نیست و وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی نسبت به این کار اقدام کرده است.

در هر حال به گفته کارشناسان تامین اجتماعی بیش از 60 درصد بازنشستگان فاقد سهام عدالت هستند و این اقدام ظاهرا حمایتی شامل حال کمتر از نیمی از بازنشستگان شده است و مابقی از آن محرومند که البته بازنشستگان سوالات بسیاری در مورد سهام عدالت ، سود سهام و بلاتکلیفی ایجاد شده دارند که متاسفانه نه سازمان خصوصی سازی نه سازمان تامین اجتماعی و ...  هیچکدام پاسخگو نیستند.
اخبار اقتصادی - اقتصادآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------