آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

بازتاب تداوم رکود اقتصادی در بورس با تاخیر شش ماهه



اخبار,اخبار اقتصادی , بورس

 

اخبار اقتصادی - بازتاب تداوم رکود اقتصادی در بورس با تاخیر شش ماهه

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این اوراق به سهامداران حقیقی تضمین حداقل بازده مد نظر را می دهد و به همین دلیل سهامداران حقیقی از آن استقبال می کنند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: از آنجایی که بورس همواره با تاخیر شش ماهه وضعیت واقعی اقتصاد را بازتاب می دهد و به همین دلیل تغییرات بخش واقعی اقتصاد شش ماه آینده در بورس نمایان می شود.

حسین خزلی خرازی در گفت و گو با ایرنا، درباره دلایل افت بازار سرمایه با وجود حمایت ها و همچنین انتشار اوراق اختیار تبعی از روز گذشته در بازار، افزود: در صورتی که تولید، فروش و صادرات شرکت ها رشد قابل توجهی یابد اطلاعات آن در فاصله سه تا شش ماه به بازار سرمایه ارسال می شود.

به گفته وی، تا زمانی که در بخش واقعی اقتصاد با رکود مواجه هستیم روند کاهشی در بورس کاملا طبیعی است.

وی با بیان اینکه، اخبار و تحولات سیاسی و شاخص های اقتصاد کلان همانند نرخ تورم روند مطلوبی دارد، گفت: هر چند این اخبار مثبت منتشر شده است، اما بازتاب وضعیت واقعی اقتصاد شش ماه بعد در بازار سرمایه نمایان می شود.

خزلی خرازی با اشاره به رکود در بخش واقعی اقتصاد افزود: این امر سبب شده تا نقدینگی در بخش واقعی اقتصاد نیز کم باشد و این امر بر بورس نیز تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: گزارش های سه ماهه صنایع کشور نیز حاکی از افزایش هزینه ها اجرای فاز دوم هدفمندی و تورم است در حالی که بعید به نظر می رسد حاشیه سود این شرکت ها رشد کرده باشد.

این کارشناس مسایل اقتصادی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود انتشار اوراق اختیار فروش تبعی (بیمه سهام) از روز گذشته باز هم بازار سرمایه با افت مواجه شد، اظهار داشت: انتشار این اوراق تا کنون در دو مرحله در زمان های رکود در بازار سرمایه انجام شده که در هر دو مورد تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این اوراق به سهامداران حقیقی تضمین حداقل بازده مد نظر را می دهد و به همین دلیل سهامداران حقیقی از آن استقبال می کنند.

خزلی خرازی تصریح کرد: هر چند در روزگذشته و همزمان با نخستین روز اجرای طرح بیمه سهام بیش از 32 میلیون برگه اوراق اختیار فروش رفت، اما شاخص های بورس روندی منفی داشتند، ولی انتظار می رود این روند در روز های آتی تغییر کند و این اوراق آثار مثبت خود را بر بازار بگذارد. 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------