کارگروه حمایت از بورس در راه بودجه 94



اخبار,اخبار اقتصادی ,سازمان بورس

 

اخبار اقتصادی - کارگروه حمایت از بورس در راه بودجه 94

نشست مشترک رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که روز پنج‌شنبه با محوریت ضرورت توسعه و تقویت همه جانبه بازار سرمایه کشور صورت گرفت، با قول مساعد لاریجانی مبنی بر توجه جدی و آمادگی مجلس برای حمایت از این بازار با همکاری دولت و سایر نهادهای ذی‌ربط همراه بود.

در این راستا رئیس مجلس شورای اسلامی قول داد مساعدت‌های لازم را در حوزه وضع قوانین حمایتی از بازار سرمایه به عمل آورد.

 

به گزارش «سنا»، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با تشریح وضعیت کنونی بازار سرمایه؛ عوامل موثر بر افت بورس طی ماه‌های اخیر و نگرانی‌های سهامداران به‌دلیل افت ارزش سهام شرکت‌ها را مطرح و از توجه ویژه مجلس برای رفع دغدغه‌های سهامداران قدردانی کرد.

 

این در شرایطی است که به گزارش «دنیای اقتصاد» طی دو هفته گذشته نشست‌های مشترک متعددی بین فعالان بازار و دولتی‌ها با محوریت حمایت از بازار سرمایه برگزار شده است که محورهای مهمی را به دنبال داشته است.

 

روز پنج‌شنبه مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فروش محصولات پتروشیمی بر‌اساس نرخ ارز آزاد به عنوان یکی از نتایج نشست‌های اخیر به بورس کالا ابلاغ شد. بر این اساس انتظار می‌رود، نتایج نشست‌های مذکور به‌زودی بتواند روند بازار سهام را متاثر سازد.

 

در این راستا صالح آبادی در نشست مشترک با رئیس مجلس با اشاره به حضور بیش از 7 میلیون سهامدار در بورس، خاطرنشان کرد: نگاه حمایتی دولت و مجلس به بازار سرمایه و توجه به دغدغه‌های سهامداران و سرمایه‌گذاران، قطعا تاثیر قابل توجهی بر تقویت و توسعه بیش از پیش بازار سرمایه خواهد داشت.

 

رئیس مجلس نیز اعلام کرد قرار است کارگروهی متشکل از نمایندگان منتخب کمیسیون‌های ذی‌ربط به‌منظور بررسی راهکارهای تقویت بازار سرمایه در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تشکیل شده و در تدوین احکام بودجه سال 94، موضوعاتی که بر وضعیت بازار سرمایه، به‌ویژه موضوع سودآوری بنگاه‌ها اثرگذار است، توسط این کارگروه مورد توجه قرار گیرد.


همچنین مقرر شد در جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی، وضعیت کنونی بازار سرمایه، دلایل افت بازار طی ماه‌های اخیر و نیز نگرانی‌ها و دغدغه‌های سهامداران در این خصوص، برای نمایندگان مجلس تشریح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.


 انتظار می‌رود گذار 93 که با تصویب بودجه و برخی سیاست‌های قیمتی در دخل و خرج دولت و اثرات آنها بر بورس همراه بود در سال 94 برطرف شده و شاهد شکوفایی دوباره بازار سهام باشیم.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------