آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کل سرمایه های موجود کشور چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,وضعیت اقتصاد ایران

 

اخبار اقتصادی - کل سرمایه های موجود کشور چقدر است؟

در حالی که ایران در سخت ترین شرایط دارای 40 درصد پس انداز است اما میزان سرمایه گذاری در آن تنها 25 درصد است، به همین دلیل همواره فاصله ای بین سرمایه گذاری و پس انداز وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ کل سرمایه موجود کشور را یک میلیون و 300 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نرخ استهلاک این سرمایه ها در صورتی که از آنها بهره گیری نشود برابر با چهار درصد است.
 
علی آقا محمدی در جلسه تخصصی بررسی ابعاد اقتصاد مقاومتی است که در معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ افزود: اگر بخواهیم میزان بهره وری را افزایش دهیم باید چهار درصد استهلاک را جبران کنیم.
 
وی با بیان اینکه براساس چشم انداز 20 ساله، ایران باید به رشد اقتصادی 8 درصدی دست یابد، افزود: باید 2.4 درصد از این رقم از بهره وری ایجاد شود که این امر نیاز به رشد سرمایه گذاری دارد.
 
آقا محمدی تصریح کرد: در حالی که ایران در سخت ترین شرایط دارای 40 درصد پس انداز است اما میزان سرمایه گذاری در آن تنها 25 درصد است، به همین دلیل همواره فاصله ای بین سرمایه گذاری و پس انداز وجود دارد.
 
به گفته وی، در حالی که نقدینگی از مشکلات اقتصادی به شمار می رود اما بخش تولید همواره دچار کمبود آن است و این یک پارادوکس است.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این نوع اقتصاد، مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای داخلی و خارجی بر سر راه پیشرفت و دستیابی به اهداف چشم انداز کشور است.
 
آقامحمدی با اشاره به تداوم مشکلات ساختاری توسعه، گفت: با گذشت بیش از 65 سال سابقه برنامه­ریزی در ایران و علیرغم تلاش­های صورت پذیرفته در قالب برنامه­ها و بودجه­های سنواتی برای توسعه کشور، هنوز مشکلات ساختاری توسعه در ایران باقی مانده است.
 
وی، مداخلات گسترده و بدون قاعده دولت در اقتصاد، وابستگی مخرب اقتصاد به درآمدهای نفتی، فضای کسب و کار بازدارنده، عدم شکل گیری بازارهای رقابتی و کارآمد، فساد و ناکارآمدی نظام اداری کشور و ناکارآمدی نظام مالی (بازار پول و سرمایه) را از مشکلات ساختاری توسعه در ایران دانست.
 
این عضو تشخیص مصلحت نظام درباره برخی نتایج تداوم مشکلات ساختاری، اظهار داشت: افزایش هزینه مبادله در اقتصاد ایران، ظرفیت پایین رشد اقتصادی کشور و شکوفا نشدن ظرفیت های اقتصاد ملی، رشد اندک بهره­وری، رونق فعالیت­های غیرمولد و غیررسمی، رقابت پذیری پایین اقتصاد ملی نامناسب بودن شاخص­های توزیع درآمد وتخریب محیط زیست از نتایج تداوم مشکلات ساختاری است. 

اخبار اقتصادی - پول‌نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------