واقعیت قول وزیر اقتصاد برای حل مشکل وام ازدواج چه بود؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام ازدواج

 

اخبار اقتصادی - واقعیت قول وزیر اقتصاد برای حل مشکل وام ازدواج چه بود؟

وقتی در پایان نشست ‌پرسش از وزیر اقتصاد در‌باره وام ازدواج، رئیس مجلس خطاب به نماینده پرسشگر گفت: آیا از پاسخ وزیر قانع شده‌اید یا نه، نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه «به من زمان اعلام کنید که کی این مشکل حل می‌شود تا من هم قانع شوم»، موضوع را دچار ابهام کرد؛ بنابراین، آقای لاریجانی از پشت تریبون خطاب به آقای طیب‌نیا می‌گویند: «آقای وزیر چقدر زمان لازم است؟

روز گذشته، وزیر امور اقتصاد و دارایی، برای موضوعی به مجلس فراخوانده شد که هم به گفته نماینده سؤال‌کننده، هم وزیر و هم رئیس مجلس در حوزه اختیارات وزیر اقتصاد و دارایی نبود؛ موضوعی که مشکل امسال و سال گذشته نبوده و گویا به این زودی‌ها نیز حل نخواهد شد!
 
به گزارش «تابناک»، علی طیب نیا که با پرسش محمد حسن آصفری درباره وام ازدواج به مجلس فراخوانده شده بود، با تأکید بر اینکه این موضوع در اختیارات وزارت اقتصاد نیست و بانک مرکزی، موضوع را مدیریت می‌کند، به ارائه گزارشی درباره چرایی دیرکرد در پرداخت وام ازدواج پرداخت و ‌تأکید کرد، حتی اگر هیچ نماینده‌ای ‌در این باره از وی نپرسد، خود ‌و به سبب اهمیت موضوع ـ به طور ویژه ـ به دنبال چاره‌اندیشی برای حل مشکل بوده و خواهد بود.

اما در این میان، پافشاری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ـ که خود نیز تأکید کرد، مسئول مستقیم این موضوع وزیر اقتصاد نیست! ـ برای تعیین زمان ‌جهت حل مشکلی که ریشه چندین و چند ساله دارد، در نوع خود جالب بود.

بر پایه این گزارش، وقتی در پایان نشست ‌پرسش از وزیر اقتصاد در‌باره وام ازدواج، رئیس مجلس خطاب به نماینده پرسشگر گفت: آیا از پاسخ وزیر قانع شده‌اید یا نه، نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه «به من زمان اعلام کنید که کی این مشکل حل می‌شود تا من هم قانع شوم»، موضوع را دچار ابهام کرد؛ بنابراین، آقای لاریجانی از پشت تریبون خطاب به آقای طیب‌نیا می‌گویند: «آقای وزیر چقدر زمان لازم است؟».

وزیر اقتصاد با تأکید دوباره گفت: من مسئول مستقیم موضوع نیستم که بتوانم برای حل مشکل زمان بدهم اما قول می‌دهم در حوزه اختیاراتم تمام تلاشم را انجام دهم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع حل شود.

‌به دنبال این گفت‌وگوی کوتاه آقای لاریجانی که به نظر می‌رسد در پی حل و فصل موضوع است، اعلام می‌کنند دو ماه خوب است و به دنبال این اعلام، محمد حسن آصفری نیز با تکرار اینکه اگر تا دو ماه دیگر برای موضوع چاره‌اندیشی می‌شود، من حرفی ندارم، به گونه‌ای القا  می‌کند که مقرر شده وزیر اقتصاد تا دو ماه دیگر مشکل وام ازدواج را حل کند، در حالی که وزیر چنین سخنی ‌بر زبان نراند.

فارغ از آنچه در نشست دیروز مجلس گذشت، واقع امر این است که نمایندگان نباید همواره در پرسش‌‌های خود از وزرا به دنبال پاسخ دلخواه خود باشند، بلکه باید این ابزار نمایندگان در مسیر واقعی حل مشکلات به کار رود. قطعا همه نمایندگان می‌دانند که مشکل ریشه‌ای دادن وام قرض الحسنه ازدواج، آن هم در اوضاع کنونی اقتصاد کشور و منابع بانک‌ها با یک ماه و دو ماه حل نخواهد شد.
اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------