شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر است



اخبار,اخبار اقتصادی , افزایش قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - شیوا به مهر اعلام کرد:
شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر است/ دلایل صدور مجوز افزایش 5.5 درصدی قیمت‌ها

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: بنده به عنوان رئیس شورا و سایر اعضای شورای رقابت هم از افزایش قیمت خودرو مکدر هستیم ولی مجبور شدیم به دلیل مسایل اقتصادی مجوز افزایش 5.5 درصدی قیمت‌ها را صادر کنیم.

رضا شیوا در گفتگو با مهر درباره صحبت‌های امروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت مبنی بر اینکه رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر است، گفت: بنده به عنوان رئیس شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو مکدر هستم. همچنین اعضای شورا هم از هر نوع افزایش قیمت مکدر هستند.

رئیس شورای رقابت ادامه داد: اما واقعیت جامعه چیز دیگری است، این در حالی است که هم اکنون کشور دچار تورم است. سال گذشته این تورم 40 درصد بود، بنابراین افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو نسبت به تورم مذکور رقم بالایی نیست.

وی با بیان اینکه به خودروسازان هم اعلام کرده ایم که حداکثر قیمت‌ها را به میزان 5.5 درصد افزایش دهند، بیان کرد: شاید گفته های امروز سخنگوی دولت به این دلیل باشد که اطلاعات غلط داده شده، حتی برخی از رسانه‌ها صحبت از افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کرده بودند.

شیوا با طرح این سئوال که هم اکنون قیمت کدام کالا در جامعه افزایش پیدا نکرده است که خودرو جزء آن باشد؟ تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان با افزایش قیمت در بخش‌های مختلف از جمله شیشه، فولاد، لاستیک، و سایر نهاده های تولید مواجه هستند.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: تولیدکنندگان خودرو در بخش‌های مختلف با افزایش قیمت مواجه هستند و در قبل آن، پول بیشتری پرداخت می‌کنند و اگر قیمت‌های خودرو را افزایش ندهند، با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان هم تولیدکنندگان داخلی هستند و باید از آنها حمایت شود، افزود: بخشی از افزایش قیمت‌های ناشی از تورم تحمیل شده به خودروسازان هم باید به عنوان افزایش قیمت خودرو جبران شود.

شیوا تاکید کرد: فرمولی که قیمت‌های خودرو توسط شورای رقابت مورد استفاده قرار گرفته، علمی و اقتصادی است. در عین حال، این وظیفه شورا بوده که دستورالعمل را در این زمینه تنظیم و ارائه کرده است.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------