آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

جزئیات مذاکره گازی ایران و روسیه



اخبار,اخبار اقتصادی ,مذاکره گازی ایران و روسیه

 

اخبار اقتصادی - جزئیات مذاکره گازی ایران و روسیه

پس از انجام مذاکرات تهاتر نفت و کالا با روسیه مذاکرات گازی با این کشور آغاز و قرار است روس‌ها در احداث خط هفتم سراسری ایران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس پس از انجام مذاکرات نفتی ایران و روسیه برای تهاتر نفت و کالا،معاون وزیر نفت در شرکت ملی گاز ایران از تشکیل کارگروه مشترک شرکت‌های ملی گاز ایران و گازپروم روسیه با هدف گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه خبر می‌دهد.

پیش از اعلام این خبر معاون وزیر نفت، تفاهمنامه خط لوله ٣٠٠ کیلومتری گاز ایرانشهر به چابهار با سرمایه گذاری ٧٠٠ میلیون دلاری یک شرکت روسی امضا شده است، براین اساس تکمیل خط لوله ایرانشهر به جنوب چابهار به ٢ سال زمان نیاز دارد.

این گزارش اضافه می‌کند همچنین ایران بسته ٢ میلیارد دلاری سرمایه گذاری بر روی خط لوله هفتم سراسری را به روسیه داده است.

در حال حاضر قسمت عسلویه تا ایرانشهر این خط لوله اجرا شده و برای اجرای ادامه این خط لوله 900 کیلومتری 2میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

براساس این گزارش خط لوله هفتم سراسری به منظور انتقال گاز ایران از عسلویه تا ایرانشهر و از آنجا به نقطه صفر مرزی احداث خواهد شد که گاز ایران را به پاکستان منتقل کند. این خط انتقال گاز با قطر ٥٦ اینچ، فشار طراحی ١٣٠٥ پوند بر اینچ مربع و طول ٩٠٧ کیلومتر از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده است و با عبور از استان‌های بوشهر به طول ٤٢ کیلومتر، فارس به طول ٧٢ کیلومتر، کرمان به طول ١٥٣ کیلومتر، هرمزگان به طول ٤٣١ کیلومتر و سیستان و بلوچستان به طول ٢٠٩ کیلومتر به ایرانشهر منتهی می‌شود.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------