قیمت‌های جدید بازار خودرو را کساد کرد



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - قیمت‌های جدید بازار خودرو را کساد کرد

در این شرایط اخبار به دست آمده از بازار آزاد خودرو نشان می‌دهد که اگرچه در ماه‌های اخیر این بازار در رکود به سر می‌برد با این حال آغاز فروش فوری خودروسازان رکود این بازار را تشدید کرده است.

فعالان بازار خودرو از تشدید رکود در بازار آزاد خودرو به دنبال آغاز فروش فوری خودروسازان خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته پیش رییس شورای رقابت قیمت‌ نهایی خودروهای داخلی را اعلام کرد.

با این حال این قیمت‌ها مورد اعتراض برخی نمایندگان مجلس قرار گرفته و سخنگوی دولت نیز از مکدر شدن رییس‌جمهوری از افزایش قیمت خودروها خبر داد.

با وجود این انتقادات، قیمت‌های جدید اعلامی توسط شورای رقابت از سوی خودروسازان اجرایی شده و دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور فروش فوری محصولات خود را با قیمت‌های جدید آغاز کردند.

در این شرایط اخبار به دست آمده از بازار آزاد خودرو نشان می‌دهد که اگرچه در ماه‌های اخیر این بازار در رکود به سر می‌برد با این حال آغاز فروش فوری خودروسازان رکود این بازار را تشدید کرده است.

در این زمینه یکی از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: آغاز فروش فوری خودروسازان حجم معاملات در بازار آزاد خودرو را کاهش داده است.

پورحسنی با بیان این‌که برخی مشتریان ترجیح می‌دهند به جای خرید از بازار آزاد به سراغ خرید از خودروسازان بروند، خاطرنشان می‌کند: ‌به طور معمول مشتریان رغبت بیشتری به خرید خودرو از کارخانه‌های سازنده نسبت به بازار آزاد دارند.

وی ادامه می‌دهد: ‌مخصوصا قشر تحصیل کرده و آشنا به اینترنت ترجیح می‌دهند خودروی مورد نظر خود را اینترنتی خریداری کنند تا این‌که در بازار آزاد به دنبال خرید خودرو باشند.

این فعال بازار خودرو اضافه می‌کند: ‌تفاوت قیمت و پایین بودن نرخ کارخانه برخی خودروها از قیمتهای بازار آزاد نیز عامل مهمی در رغبت مشتریان به خرید از کارخانه نسبت به بازار آزاد است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم رکود بازار خودرو حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یابد، تصریح می‌کند: در حال حاضر برخی مشتریان امیدوار به کاهش قیمت خودروها هستند. روشن شدن وضعیت نهایی قیمت‌ها تاثیر مثبتی بر افزایش حجم معاملات در بازار آزاد خودرو خواهد داشت. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------