جایگاه صنعت خودرو در سال 1404



اخبار,اخبار اقتصادی ,صنعت خودرو

 

اخبار اقتصادی - جایگاه صنعت خودرو در سال 1404

در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 جایگاه صنعت خودروی کشور در سال 1404 پیش‌بینی شده است.

 سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و ظرف روزهای آتی به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

 

در این سند اهدافی برای صنعت خودرو در طول 11 سال آینده در نظر گرفته شده و جایگاه صنعت خودروی ایران در سال 1404 نیز پیش‌بینی و اهداف آن تعیین شده است. براین اساس میزان تقاضای خودروهای سبک (سواری و وانت) در بازار داخلی در سال 1404 معادل دو میلیون و 300 هزار دستگاه پیش‌بینی شده که دو میلیون دستگاه آن باید در داخل تولید شده و 300 هزار دستگاه نیز از طریق واردات تامین شود.

 

همچنین براساس این سند میزان تقاضای خودروهای تجاری در بازار داخلی در سال 1404 معادل صد هزار دستگاه است که 90 هزار دستگاه آن باید در داخل تولید و 10 هزار دستگاه نیز وارد شود. در این سند سهم قطعه‌سازان داخلی از ارزش فروش یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال 1404 معادل 50 درصد تعیین شده که به معنای آن است که در این سال حداقل 50 درصد ارزش ریالی قطعات خودروهای داخلی باید از طریق قطعه‌سازان داخلی تامین شود. همچنین براساس پیش‌بینی صورت گرفته در این سند در سال 1404، قطعه‌سازان داخلی باید معادل 22 میلیارد و 500 میلیون دلار قطعه تولید کنند. 
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------