آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

بازارها به کدام سو می روند؟



اخبار اقتصادی - بازارها به کدام سو می روند؟

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

سه هفته رشد متوالی بازار سهام
در پایان معاملات هفتگی، شاخص کل با رشد 315 واحدی (معادل 0.42 درصد) مواجه و برای سومین هفته متوالی سبزپوش شد. به این ترتیب، طی هفته گذشته بازدهی 1.5 درصدی را به ثبت رساند. واکنش مناسب سهامداران نسبت به تمدید مذاکرات هسته‌ای و تمایل آنها به انجام معاملات همراه با تحلیل که پدیده صف‌نشینی را کاهش داده است، از جمله عواملی است که در کنار حمایت‌های واقعی دولت از صنایع، روند صعودی ملایم شاخص کل را به همراه داشت. همچنین مطابق پیش‌بینی‌ها، رفع محدودیت‌های صادراتی پتروشیمی‌ها منجر شد نمادهای پتروشیمی نظیر «فارس» تاثیر قابل توجهی بر شاخص کل داشته باشند. در این شرایط، گرچه همچنان خوش‌بینی در میان معامله‌گران وجود دارد، اما احتمال دارد در روزهای ابتدایی این هفته، شاخص کل با توجه به طی کردن روزهای مثبت متوالی، استراحت‌هایی را تجربه کند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
حرکت دلار روی خط صاف
هر دلار آمریکا به قیمت 3 هزار و 140 تومان معامله شد و هفته گذشته را بدون تغییر سپری کرد. تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای مهم‌ترین‌ عاملی است که نوسانات قیمت دلار را به کمترین مقدار خود رسانده است. در واقع دولت یازدهم که از آغاز کار خود بر ثبات نرخ ارز تاکید می‌کرد، اکنون در این زمینه موفق عمل کرده است. در این رابطه، دریافت بخشی از اقساط بلوکه شده نفت صادراتی منجر به تقویت منابع ارزی بانک مرکزی شده است که در صورت لزوم می‌تواند جهت کنترل قیمت دلار از آن استفاده کند. در این شرایط، گرچه ممکن است پیرو افزایش تقاضا برای ارزهای مسافرتی در این هفته، رشد قیمتی در بازار ارز را شاهد باشیم، اما این افزایش ملایم بوده و قیمت‌ها در محدوده 3100 تا 3200 تومانی نوسان خواهند داشت.

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام


هفته منفی سکه
در پایان معاملات هفتگی، هر سکه طرح جدید زیان اندک 0.3درصدی را تجربه کرد و به قیمت 951 هزار تومان معامله شد. روند کم نوسان دلار و اونس به عنوان عوامل موثر بر قیمت سکه این روند را سبب شد. در این شرایط، افت طلای جهانی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه عاملی است که می‌تواند منجر به کاهش قیمت سکه در این روزها شود. با این حال، باید توجه شود کف حمایتی سکه در حدود 940 هزار تومان از افت شدید قیمت‌ها جلوگیری خواهد کرد و احتمال کاهش ملایم قیمت سکه را تقویت می‌کند. همچنین افزایش تقاضا برای سکه با توجه به نزدیک شدن به عید فطر، عامل دیگری است که می‌تواند از افت ناگهانی قیمت سکه جلوگیری کند. بر این اساس، روند نزولی اما ملایم سکه محتمل‌ترین سناریو پیش‌رو خواهد بود.

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
اونس در کمترین قیمت یک ماهه
طی روزهای پنج شنبه و جمعه، مطابق با پیش‌بینی «دنیای اقتصاد»، طلای جهانی روند کاهشی در پیش گرفت و مجددا کف حمایتی 1300 دلاری را شکست. بهبود اوضاع کلان اقتصاد جهانی که آثار آن در رشد شاخص دلار آمریکا و بازارهای سهام مشاهده می‌شود منجر به افزایش ریسک پذیری سرمایه‌گذاران و عدم تمایل آنها به خرید طلا شده است. از سوی دیگر، نخست‌وزیر اوکراین با اشاره به اوضاع نابسامان دولت، استعفای خود را اعلام کرد. این مساله که نشان از تشدید ناآرامی‌ها دارد گرچه در گذشته باعث افزایش قیمت طلا می‌شد، اما اکنون به نظر می‌رسد معامله‌گران در این بازار واکنش زیادی به این‌گونه اخبار نشان نمی‌دهند. بر این اساس، تحلیلگران تکنیکالی نیز محدوده جدیدی را برای اونس متصور هستند که نخستین کف حمایتی و سقف مقاومتی آن در قیمت‌های 1286 و 1300 دلار خواهند بود.

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
کشیدن ترمز «تسه»ها در پایان هفته
در پایان معاملات هفتگی، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 1392 (تسه9201) به قیمت 92 هزار و 880 تومان معامله شدند و بازدهی هفتگی 1.5 درصدی را به ثبت رساندند. این در حالی است که طی هفته گذشته، افزایش تقاضا برای این اوراق منجر به رشد شدید قیمت‌ها حتی تا 100 هزار تومان نیز شده بود. افزایش قیمت هیجانی «تسه»ها پایدار نخواهد بود. به این ترتیب، چهارشنبه، اوراق مزبور افت‌های قابل توجهی را تجربه و بار دیگر به سمت 90 هزار تومان حرکت کردند. با این حال همچنان تلاش‌هایی برای ایجاد رونق در بازار مسکن از طریق ارتقا سقف وام‌ها وجود دارد که افزایش تقاضا برای «تسه»ها را به همراه دارد، اما با توجه به موانعی که در این مسیر وجود دارد، اوراق مزبور همچنان قیمت‌های به نسبت بالایی دارند.

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام


ثبات نفت در پی جدال عرضه و تقاضا
طی یکی، دو روز گذشته نفت خام آمریکا افت ملایمی را تجربه کرد و در لحظه تنظیم این گزارش به قیمت 102 دلار در هر بشکه معامله ‌شد. به این ترتیب، مطابق پیش‌بینی‌ها افت بیشتر قیمت نفت با مقاومت مواجه شد. در این میان، افزایش موجودی گازوئیل آمریکا مهم ترین عامل افت قیمت نفت به شمار می‌آید. به عبارت دقیق‌تر، این مساله نگرانی‌هایی را در خصوص کاهش تقاضا از سوی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان به وجود آورده است. از سوی دیگر، رشد شاخص خرید مدیران (PMI) چین به بیشترین مقدار خود طی 18 ماه گذشته، نشان از بهبود اوضاع تولید در دومین اقتصاد بزرگ دنیا دارد. این عامل افزاینده تقاضای نفت، در کنار برخی نگرانی‌ها در‌خصوص کاهش عرضه نفت (با توجه به عوامل ژئوپلیتیک)، اجازه افت قیمت بیشتر را به نفت نداده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 اخبار اقتصادی - اقتصاد آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------