جزئیات دیدار طیب‌نیا با نماینده بانک جهانی



اخبار,اخبار اقتصادی , بانک جهانی

 

اخبار اقتصادی - جزئیات دیدار طیب‌نیا با نماینده بانک جهانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با عمر بوگارا، نماینده بانک جهانی بر توسعه و همکاری های ایران و این بانک به ویژه در پروژه های اجتماعی، زیست محیطی و انسانی تاکید کرد.

به گزارش مهر، علی طیب نیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سفرهای هیئت کارشناسی بانک جهانی درخصوص افزایش ایمنی جاده های ایران و کاهش آلودگی هوا در ماه های اخیر گفت: انتظار ما از همکاری های بین ایران و بانک جهانی بسیار بیش از سطح فعلی است و با توجه به اینکه ایران جزو سهامداران بانک جهانی است، بنابراین حق دارد از منافع و حق مالکیت خود در بانک جهانی منتفع شود.
 
وزیر امور اقتصادی ودارایی در ادامه ضمن ابراز تاسف از کاهش سطح همکاری های ایران و بانک جهانی طی چند سال گذشته، به ویژه در زمینه وام دهی اظهارداشت: در دیدار با خانم اندرسون (معاون رئیس خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی)، ایشان نیز اظهار داشتند، محدودیت هایی که در سال های اخیر در روابط بین ایران و بانک جهانی به وجود آمده، سوء تفاهمی بیش نبوده است.
 
طیب نیا افزود: در گذشته هم مشاور حقوقی بانک جهانی اعلام کرده بود که تحریم های بین المللی مانعی برای ادامه همکاری های بانک جهانی با ایران نیست.
 
وی ادامه داد: چند حوزه برای همکاری های فنی و مشاوره ای بین ایران و بانک جهانی به این بانک معرفی شده که تمام آنها دارای جنبه های اجتماعی و انسانی و قاعدتا جزو توجه و علاقه بانک جهانی هستند.
 
وزیر اقتصاد افزود: برداشت ما این است که یک نهاد تخصصی بین المللی مثل بانک جهانی همواره در ماموریت های خود سریع و کارآمد عمل می کند و انتظار ما این است که در خصوص یک فاجعه انسانی و اجتماعی عمده ای که در دریاچه ارومیه در حال روی دادن است با سرعت بیشتری اقدامات خود را هماهنگ کنیم.
 
وی افزود: ابتدا ایران نیز در این حوزه ساکت نبوده و تیم های کارشناسی ایرانی مشغول مطالعه برروی شکل دریاچه ارومیه و احیاء این دریاچه مهم هستند.
 
طیب نیا با تاکید بر توسعه و تداوم همکاری های ایران و بانک جهانی بیان داشت: امیدواریم این همکاری ها به حوزه تامین مالی نیز گسترش یابد.
 
وزیر اقتصاد تهیه سند همکاری های ایران و بانک جهانی را گامی مهم برای گسترش روابط بین ایران و بانک جهانی دانست و اظهارداشت: باید هرچه زودتر این سند تهیه شده و به تصویب هیئت مدیره بانک جهانی برسد
 
همچنین عمر بوگارا، مدیراجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی نیز از آمادگی کامل بانک جهانی به ویژه رئیس جدید بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این بانک برای ارتقاء راهکارهای دوجانبه خبر داد.
 
وی با اشاره به تغییر ساختار بانک جهانی ابراز امیدواری کرد، ساختار نوین منجر به بهبود و ارتقاء روابط این نهاد بین المللی با کشورهای عضو شده و خدمات فنی و مشاوره ای نیز سبب تسهیل انتقال دانش به مشتریان این بانک که عمدتا کشورهای عضو هستند شود. 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------