راه‌اندازی کارخانه مشترک ایران‌خودرو و پژو؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,ایران‌خودرو

 

اخبار اقتصادی - راه‌اندازی کارخانه مشترک ایران‌خودرو و پژو؟

در شرایطی که فعالان صنعت خودرو معتقدند بازگشت پژو به ایران، منوط به توافق جامع هسته‌ای با غرب است، گویا ایران خودرو برخی سرفصل‌های شراکت دوباره خود با این خودروساز فرانسوی را از همین حالا مشخص و نهایی کرده است.

ایران خودرو و پژو که از زمستان سال گذشته مذاکرات خود را برای آغاز دوباره همکاری‌ها، آغاز کرده‌اند، باید تا آذرماه امسال صبر کنند تا ببینند سرنوشت پرونده هسته‌ای ایران به کجا می‌کشد و آیا پژویی‌ها می‌توانند بدون دغدغه از بازگشت تحریم‌ها، فعالیت مجدد خود را در جاده مخصوص آغاز کنند؟ با این حال، ایران خودرویی‌ها در مذاکرات خود با پژو، بر انجام سرمایه‌گذاری توسط این شرکت فرانسوی تاکید و عنوان کرده‌اند که باید کارخانه‌ای مشترک نیز برای تولید محصولات جدید پژو در ایران، راه‌اندازی شود.

 

البته گویا ایران خودرو قصد دارد یکی از کارخانه‌های فعلی خود را محل تولید خودروهای جدید پژو قرار بدهد، منتها با سرمایه‌گذاری طرف فرانسوی. آن‌طور که خبر می‌رسد، کارخانه موردنظر با سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژو راه‌اندازی خواهد شد و هر کدام از طرفین، سهمی 50 درصدی در آن خواهند داشت.بنابر شنیده‌ها، در مراحل ابتدایی قرار است دو محصول از پژو به نام‌های «پژو 208» و «پژو 301»، در کارخانه موردنظر به تولید برسند، محصولاتی  که البته در ابتدا به‌صورت خودرو کامل (CBU)، وارد خیابان‌های کشور می‌شوند و پس از مدتی، تولید آنها آغاز خواهد شد.

 

هرچند ایران خودرویی‌ها اصرار به سرمایه‌گذاری پژو دارند و راه‌اندازی «کارخانه مشترک» نیز در راستای همین موضوع  انجام خواهد شد، اما برخی کارشناسان نسبت به سرمایه‌گذاری توسط خودروساز فرانسوی تردید داشته و آن را بعید می‌دانند. این در شرایطی است که مسوولان ایران خودرو بارها تاکید کرده‌اند، ارتباط مجدد پژو با ایران خودرو منوط به سرمایه‌گذاری این شرکت است و در غیر این صورت پژویی‌ها باید بازار ایران را فراموش کنند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------