بازار مسکن میزبان ثبات یا افزایش قیمت؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - بازار مسکن میزبان ثبات یا افزایش قیمت؟

کلیات طرح وام 80 میلیون تومانی خانه که با موافقت بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته، احتمالا در ماه آینده ابلاغ می‌شود که تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در بازار مسکن خواهد داشت.

 افزایش مبلغ وام خرید مسکن و تامین 50 درصد از ارزش خرید یک خانه از طریق تسهیلات طرحی بود که وزیر راه و شهرسازی پس از بازگشت دوباره‌اش به این بخش مطرح و پیگیری کرد که البته بخشی از آن - افزایش 15 میلیون تومانی مبلغ وام خرید مسکن - به سرانجام رسید و با توجه به صحبت‌های مسئولان قرار است مجددا بر مبلغ وام مسکن افزوده شود.

طبق گفته ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی احتمال دارد تامین وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن در شهریور ابلاغ شود.

اجرای این قبیل طرح‌ها تاثیراتی در بازار مسکن خواهد داشت و مزایا و معایبی دارد که مورد تحلیل کارشناسان و دست‌اندرکاران این بخش قرار گرفته است.

در این زمینه حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران به ایسنا گفت: کلیات این طرح که با موافقت بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته که در رونق بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت اما این تاثیر به معنای افزایش قیمت مسکن نخواهد بود.

به گفته وی در کنار افزایش وام مسکن، دولت برنامه اخذ مالیات از ارزش افزوده قیمت مسکن را در دستور کار دارد که راه حل مناسبی برای ثبات بازار مسکن است.

عقبایی با اشاره به اینکه افزایش وام خرید مسکن نقشی در افزایش قیمت خانه نخواهد داشت، تصریح کرد: برخی کارشناسان اقتصادی افزایش وام مسکن را به دید منفی می‌نگرند این در حالی است که هدف مسئولان امر تنها سهولت خرید خانه برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش خرید خانه با وام و تسهیلات بانکی یکی از گام‌های موثر در بازار مسکن به شمار می‌رود که در دراز مدت تاثیرات چشمگیر و امیدوارکننده‌ای در بازار بر جای خواهد گذاشت.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------