آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس تا سقف 20 درصد



اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ کرایه سرویس مدارس

 

اخبار اقتصادی - افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس تا سقف 20 درصد

وی با بیان اینکه نرخ جدید این کرایه ها از دو ماه آتی قابل اجرا است، اعلام کرد: تصمیم دو کمیسیون افزایش حداکثر 20 درصد بود این درحالی است که پیشنهاد شهرداری افزایشی در حدود 25 درصد بوده است.

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران سقف افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی آتی 20 درصد تعیین شد.

به گزارش ایسنا، معصومه آباد، بانوی آزاده شورای اسلامی شهر تهران نخستین آغاز کننده این جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود که با تبریک سالروز بازگشت آزادگان، گفت: این روز به یاد ماندنی در واقع یوم اله است و آن را نه تنها به آزادگان بلکه باید به تمامی ملت شریف ایران تبریک گفت.

وی اظهار داشت: ثبت این واقعه تاریخی در تقویم هم برای بزرگداشت مقام آزادگان و هم منش آزادگی است که امیدواریم بتوانیم با پایداری در هر دوره تاریخی این مرام و منش را در سراسر کشور و در تمامی آحاد جامعه طلب کنیم.

علی صابری - عضو روشندل شورای اسلامی شهر تهران در سخنان پیش از دستور با اشاره به موضوع ستاد مناسب سازی شهرداری تهران گفت: این ستاد باید در شهرداری تشکیل شود و برگزاری این جلسات در شورای شهر نباید رافع مسئولیت شهرداری باشد.

وی همچنین با اشاره به نشستی که با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران و کانون وکلای تهران صورت گرفته بود از احمد مسجد جامعی به دلیل حمایتش از این جامعه و تعاملی که با ایجاد کمیته مشترک میان شورا و کانون وکلا ایجاد خواهد شد تشکر کرد.

عبدالمقیم ناصحی - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این موضوع گفت: تاکنون 3 جلسه با موضوع مناسب سازی در شورای شهر برگزار شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شورای شهر به وضعیت کنونی قانع نیست، اظهار داشت: نمی‌توان گفت در این خصوص به تمامی اهداف رسیده ایم و شورا با برگزاری این جلسات در حال پیگیری موضوع تا تحقق اهداف است.

مجتبی شاکری دیگر عضو روشندل و جانباز شورای اسلامی شهر تهران نیز با تبریک سالروز بازگشت آزادگان کشور گفت: شخصیت آزادگانی همچون خانم معصومه آباد دارای زوایای بسیار والایی است که باید مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین به موضوع مناسب سازی اشاره کرد و گفت: تحقق این موضوع نیازمند راستی آزمایی و بررسی تیمی عملیاتی است؛ تا این مناسب سازی به بهترین نحو انجام شود.

وی در ادامه درخصوص حمل و نقل دانش آموزان استثنایی، گفت: درحال حاضر 6 هزار نفر دانش آموز استثنایی در شهر تهران حضور دارند که پیش از این شورای شهر تصمیمی مبنی بر رایگان شدن سرویس مدارس آنها گرفته بود که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

احمد مسجدجامعی - رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار پیگیری مصوبه شورای شهر به مناسبت روز عصای سپید توسط مجتبی شاکری شد و از شهرداری تهران خواست با توجه به تعداد کم این افراد این مصوبه را اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه کمک به این قشر افتخاری برای مدیریت شهری است، اظهار داشت: در صورتی که این نیاز دانش آموزان استثنایی برطرف نشود آنها از درس خواندن باز می مانند؛ ضمن اینکه قانون نیز تکالیفی بر گردن مسئولین در این خصوص نهاده است.

احمد دنیامالی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص تصریح کرد: در سال تحصیلی 92-93 کل مدارسی که تحت پوشش ون بوده اند 8 مدرسه بود که مقرر شد در سال 93-94 پنجاه و چهار مدرسه ی استثنایی به طور کامل تحت پوشش سرویس با خودروی ون به صورت رایگان قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف - شهردار تهران نیز درخصوص طرح کرامت شهرداری تهران اعلام کرد: این طرح در حدود 15 روز قبل نهایی شده و قرار شده است پس از گرفتن نظر اعضای شورای شهر آیین نامه آن ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه ما موظف ایم توجه ویژه ای به مباحث معلولین در شهرداری تهران داشته باشیم، اعلام کرد: این موضوع از گذشته در دستور کار شهرداری بوده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

شهردار تهران تاکید کرد: کار برای معلولین اسراف نیست بلکه در واقع منبت کاری ریز در ارتقاء سطح اجتماعی شهر است.

نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ارائه گزارش تلفیقی حسابرسی شهرداری تهران در سال 89 توسط حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر تهران بود که علیرضا دبیر رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاریخ بلدیه و موضوعات مالی در آن گفت: از ابتدای بلدیه تا سال 87 هیچ ذیحسابی در سیستم شهرداری وجود نداشت در حالی که از این سال به بعد این کار به طور کامل توسط شورای اسلامی شهر تهران انجام شد.

وی ادامه داد هم اکنون تفریغ بودجه شهرداری تهران تا پایان سال 91 ارائه و مصوب شده است ضمن اینکه تفریغ بودجه سال 92 نیز در حال آماده شدن است و به زودی در صحن شورا برای بررسی و تصویب ارائه می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص موضوع جلسه امروز با بیان اینکه تلفیق حسابرسی برای دو سال 87 و 88 انجام شده است و تلفیق حسابرسی شهرداری برای سال 89 در مرحله پایانی قرار دارد، خواست تا تکمیل نهایی بررسی آن به دو هفته دیگر موکول شود که با تصویب اعضای شورای شهر این موضوع در دو هفته دیگر بررسی می شود.

تصویب افزایش 20درصدی نرخ کرایه های سرویس مدارس
بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص نرخ کرایه سرویس مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی 93-94 دومین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که با رأی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

ابوالفضل قناعتی - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت: لایحه افزایش کرایه سرویس مدارس توسط شهرداری به شورا ارائه شد و با توجه به معیشت شهروندان و رضایت رانندگان مورد بررسی کارشناسی کمیسیون های عمران و حمل و نقل و اقتصادی و برنامه و بودجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نرخ جدید این کرایه ها از دو ماه آتی قابل اجرا است، اعلام کرد: تصمیم دو کمیسیون افزایش حداکثر 20 درصد بود این درحالی است که پیشنهاد شهرداری افزایشی در حدود 25 درصد بوده است.

علیرضا دبیر نیز در همین خصوص با اشاره به مراحل کارشناسی انجام شده درخصوص تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری افزایش میانگین 20 درصد به کرایه ها بود که دو کمیسیون بررسی کننده در شورای شهر رقم حداکثر 20 درصد را در نظر گرفتند.

احمد دنیامالی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص گفت: موضوع مورد تاکید شورای شهر نظارت بر عملکرد سرویس ها، کیفیت خودروها، صلاحیت رانندگان و مناسب بودن نرخ ها بوده است که مقرر شد توسط آموزش و پرورش و تاکسیرانی شهرداری تهران انجام گیرد.

وی با اعلام اینکه باید تمامی خودروهای سرویس مدارس برچسب شناسایی داشته باشند گفت: درخصوص سرویس های مدارس هماهنگی های لازم با راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

دنیامالی همچنین از ثابت نبودن نرخ های تعیین شده خبر داد و گفت: این نرخ ها براساس مسافت تعیین می شود همچنین در این دوره نظارت بیشتری از سرویس مدارس صورت گرفته و مراقبت های ویژه درخصوص سرویس مدارس دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی با هدف کاهش سوانح انجام می شود.

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح در نهایت 10 درصد از دانش آموزان را در بر می گیرد، گفت: با توجه به وسعت تهران آموزش و پرورش شهر تهران را برای ارائه خدمات سرویس مدارس به سه پهنه شمال، جنوب و مرکز تقسیم کرد.

ابوالفضل قناعتی نیز در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه 90 درصد دانش آموزان و دانشجویان از سایر وسایل حمل و نقل برای رسیدن به مراکز آموزشی خود استفاده می کنند باید مصوبه شورا را درخصوص ارائه بلیط اتوبوس و مترو به صورت نیم بها برای این قشر پیگیری شود.

در پایان بررسی این دستور جلسه میثم مظفر با ارائه گزارشی درخصوص عملکرد سازمان تاکسیرانی در سازمان دهی سرویس مدارس گفت: شهرداری تهران به صورت داوطلبانه برای سازمان دهی سرویس مدارس اقدام کرد و در سال گذشته از 15 هزار سرویس مدرسه 6 هزار سرویس توسط شهرداری سازماندهی شد.

وی تصریح کرد در این سازماندهی اطلاعات سرویس‌ها و رانندگان آنها به صورت کامل ثبت و برچسب سازمان تاکسیرانی به عنوان تائیدیه سازمان تاکسیرانی به آنها ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس خود دارای نقشی الگو مانند برای دانش آموزان هستند، اعلام کرد: با این دیدگاه سازمان تاکسیرانی رانندگان را موظف به طی کردن آموزش هایی در همین خصوص کرد و امروز رانندگان مورد تائید آموزش ها را طی کرده و می کنند.

وی از انتشار کارنامه هوشمند برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد و تصریح کرد: تمامی رانندگانی که این کارنامه را دریافت کرده‌اند مورد تایید آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی شهرداری تهران هستند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------