آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

توضیحات طیب نیا در مورد زمان حذف یارانه ثروتمندان



اخبار,اخبار اقتصادی ,حذف یارانه ثروتمندان

 

اخبار اقتصادی - طیب نیا پاسخ داد:
آغاز حذف یارانه ثروتمندان پس از اطمینان از شناسایی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز حذف یارانه بگیران ثروتمند پس از اطمینان از شناسایی آنها توسط کارگروه مربوطه با مسئولیت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش مهر، علی طیب نیا امروز در اولین نشست خبری خود پس از یکسال عملکرد دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که اخیرا مطرح کرده بودید اگر بخواهید بدون خطا یارانه تعدادی از افراد را حذف کنید، امکان شناسایی 200 هزار نفر بدون خطا وجود دارد؛ اگر چنین است، چرا این کار را آغاز نمی کنید؟ گفت: کارگروهی در دولت مسئول اجرای برنامه مربوط به یارانه بگیران است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول این کارگروه است و بحث یارانه ها، حمایت‌ها و حذف افرادی که فعلا مشمول دریافت یارانه نقدی هستند، در حوزه وظایف این کارگروه قرار دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این کارگروه تلاش می کند با استفاده از امکانات موجود، افراد را شناسایی کرده و اگر به شناسایی قابل اطمینانی برسند، اقدامات لازم بعدی انجام خواهد شد.

فهرست 500 ابر بدهکار بانکی در قوه قضائیه
وی از برنامه ریزی مفصل در دولت در مورد بدهکاران بزرگ سیستم بانکی خبر داد و گفت: این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و ستاد اقتصادی دولت بارها مطرح شده، این در حالی است که بدهکاران بزرگ بانکی دو دسته هستند؛ یکی افراد خوش حسابی هستند که سابقه بدحسابی با سیستم بانکی ندارند و به دلیل عوامل خارج از رکود با مشکل مواجه شده اند.

طیب نیا ادامه داد: گروه دوم افراد بدحساب هستند که از گذشته مشکل مطالبات بانکی داشتند و برای هر دوی این گروه برنامه داریم اما بین آنها تفکیک قائل هستیم. برای گروه اول مساعدت هایی صورت خواهد گرفت.

این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: در مورد گروه دوم نیز که بدحسابان هستند و شرایط مالی مناسبی دارند از تمامی راهکارهای قانونی برای وصول مطالبات اقدام خواهیم کرد به طوری که رئیس بانک مرکزی یک ماه قبل طی نامه ای به قوه قضائیه تعدادی از این بدهکاران بزرگ را معرفی کرد که تعداد آنها بیش از 500 نفر است. بانکها هم در این زمینه مکلف شدند که این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------