مهلت یک‌هفته‌ای به صنایع متخلف لبنی برای بازگشت به قیمت‌های مصوب



اخبار,اخبار اقتصادی , محصولات لبنی

 

اخبار اقتصادی - معاون سازمان حمایت خبر داد:
مهلت یک‌هفته‌ای به صنایع متخلف لبنی برای بازگشت به قیمت‌های مصوب

معاون کالاهای مصرفی و خدمات توزیعی سازمان حمایت از مصرف‌کننده از مهلت یک هفته‌ای به صنایع متخلف لبنی برای بازگشت به قیمت‌های مصوب خبر داد.

علیرضا رفیعی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نظارت سازمان حمایت بر قیمت برخی محصولات لبنی که افزایش بی‌رویه داشته، گفت: با توجه به افزایش هزینه دامداران برای تولید شیر خام از ابتدای امسال قرار بود تا این درخواست بررسی شود که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و توقف قیمت‌ها تا پایان خرداد مواجه شد.

وی ادامه داد: در عین حال این قول به دامداران داده شد که اگر ضرر زیادی متحمل شدند، در قالب یکسری مشوق‌ها مانند دریافت یارانه نقدی یا سرشکن شدن افزایش قیمت در دوره‌های بعد لحاظ شود.

به گفته رفیعی در نهایت در جلسه ستاد تنظیم بازار قرار شد، تا از ابتدای تیرماه قیمت شیر خام از 1110 تومان در هر کیلو به قیمت 1440 تومان افزایش یابد، یعنی در فاز دوم هدفمندی قیمت شیر خام 30 درصد اضافه شد.

معاون کالاهای مصرفی و خدمات توزیعی سازمان حمایت از مصرف‌کننده به این نکته اشاره کرد که طبق محاسبات کارخانجات لبنی با افزایش نرخ شیر خام 21 درصد در قیمت تمام شده تأثیر داشته که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، افزایش دستمزد نیروی انسانی و هزینه بسته‌بندی، تولیدکنندگان لبنی معتقد بودند که باید این محصولات 34 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

وی گفت: ‌اما سازمان حمایت از مصرف‌کننده و ستاد تنظیم بازار زیر بار این میزان افزایش نرفت و در نهایت از تیرماه با توافق رئیس انجمن صنایع لبنی قرار شد تا 15 درصد افزایش قیمت اعمال شود.

رفیعی در پاسخ به اینکه گزارش‌های میدانی از بازار حاکی از آن است که برخی برندهای لبنی افزایشی بیش از این رقم داشته‌اند و حتی شیر کم‌ چرب را به قیمت شیر پرچرب می‌فروشند، گفت: با کارخانه‌های متخلف جلسه داشته‌ایم و تذکرات لازم داده شده و برخی تولیدکنندگان متخلف که قیمتی بالاتر از مصوب را روی محصولات درج کرده‌اند، تعهد داده‌اند که تا هفته آینده قیمت‌ها را پائین بکشند و مردم باید هفته آینده کاهش قیمت را در بازار احساس کنند.

برخی کارخانه‌ها کاهش سود لبنیات پرچرب را روی کم چرب‌ها سرشکن کردند
بنابر تاکید این مسئول در وزارت صنعت، در عین حال به دلیل مطرح شدن بحث روغن پالم در محصولات لبنی پرچرب، برخی کارخانجات سود ناشی از فروش این محصول را روی محصولات کم چرب سرشکن کرده و تقریبا قیمت محصولات پر چرب و کم چرب را یکسان در نظر گرفته‌اند که باید اصلاح شود وگرنه تخلف محسوب می‌شود.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------