آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش قیمت بنزین در مرز ایران و عراق به 3500 تومان



اخبار,اخبار اقتصادی ,افزایش قیمت بنزین

 

اخبار اقتصادی - در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت صورت گرفت
افزایش قیمت بنزین در مرز ایران و عراق به 3500 تومان

فرماندار قصرشیرین گفت: قیمت بنزین در مرزهای استان کرمانشاه با عراق برای جلوگیری از قاچاق آن، سه هزار و 500 تومان تعیین شده است.

افشین رضایی امروز در گفت‌وگو با فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت، در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیم بر تعیین قیمت سوخت با یک فرمول خاص برای مبادی خروجی استان به کشور عراق گرفته شد.

وی با اشاره به تعیین قیمت فوق در هر 10 روز، بیان داشت: در حال حاضر قیمت بنزین در مرزهای استان کرمانشاه سه هزار و 500 تومان تعیین شده است.

فرماندار قصرشیرین به فرمول تعیین قیمت تعادلی بنزین در مرز پرویزخان اشاره کرد و افزود: این قیمت بر اساس قیمت بنزین در نخستین جایگاه سوخت در عراق و کسر آن از قیمت سوخت یارانه‌ای و در بنزین موجود در باک خودرو و ضریب ثابت 95 درصد ضرب شده که قیمت نهایی سه هزار و 500 تومان را به نشان می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر برای خودروهای سواری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: غیراستاندارد بودن باک خودروهای سنگین موجب ایجاد مشکلاتی برای اجرایی کردن این طرح در مورد تریلی‌ها و خودروهای سنگین شده است.

به گفته وی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف به جمع‌آوری کارت‌های سوخت اضافی از جایگاه‌های عرضه بنزین است و تنها به جایگاه سوختی که در نزدیک مرز قرار گرفته کارت‌های اضافی داده می‌شود.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه برای ده روز دوم نیز قیمت سه هزار و 500 تومان را برقرار کرده‌ایم، گفت: تعدیل ضرایب فرمول تعیین قیمت به‌دلیل ثابت بودن قیمت بنزین یارانه‌ای در ایران تا پایان سال تنها به قیمت نخستین جایگاه سوخت در عراق بعد از مرز ایران بستگی دارد و با تغییرات آن تغییر می‌یابد.

اخبار اقتصادی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------