آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

توصیه اکونومیست به رئیس بانک مرکزی اروپا: جسور باش



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - توصیه اکونومیست به رئیس بانک مرکزی اروپا: جسور باش

هفته نامه اکونومیست به ماریو دراگی توصیه کرده که سیاست های جسورانه تری را در پیش بگیرد.

نرخ بیکاری در منطقه یورو همچنان در وضعیت نگران کننده ای به سر می برد و در همین حال نرخ تورم در این منطقه نیز در آستانه منفی شدن قرار گرفته است.

 

منفی شدن نرخ تورم می تواند منطقه یورو را در بحرانی عمیق تر فرو ببرد چرا که به رکود در این حوزه پولی منجر خواهد شد. به همین خاطر هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره اش به رئیس بانک مرکزی اروپا توصیه کرده که سیاست های جسورانه تری را در پیش بگیرد.

 

این هفته نامه نوشته که در مواجهه با بحران مالی جهانی، بانک های مرکزی آمریکا و بریتانیا به سرعت سیاست های پولی شجاعانه و نامتعارف را به کار گرفتند، سیاست هایی که باعث شد اقتصاد این کشورها عملکرد قابل قبولی داشته باشد به طوری که نرخ بیکاری در اقتصاد آمریکا اکنون به نزدیکی 6 درصد رسیده و رشد اقتصادی در بریتانیا نیز امیدوار کننده است.

 

با این حال بانک مرکزی اروپا از به کارگیری سیاست های جسورانه اجتناب کرده و اکنون اقتصاد منطقه یورو را در معرض تهدیدی جدی قرار داده است. به همین خاطر اکونومیست به این نهاد توصیه کرده که سیاست های پولی انبساطی گسترده ای را به کار بگیرد.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------