آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

بدهی وزارت نیرو به‌جای کاهش افزایش یافت!



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزیر نیرو

 

اخبار اقتصادی - وزیر نیرو خبر داد
بدهی وزارت نیرو به‌جای کاهش افزایش یافت!

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که براساس قانون برنامه پنجم و اصل 44 بنگاه‌های اقتصادی ملزم به متناسب و عادلانه کردن قیمت محصولات هستند گفت: دولت در برخی موارد که باید مابه التفاوت قیمت واقعی و نرخ فروش برق را پرداخت می کرد، از سال 89 تا دو سال بعد این اصل را اجرا نکرد.

به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه دهمین همایش بین المللی انرژی در جمع خبرنگاران گفت: در آغاز کار دولت یازدهم توجه زیادی به بدهی وزارت نیرو صورت گرفت این درحالی بود که با بیش از 16 هزار میلیارد تومان بدهی در بخش برق مواجه بودیم.

وی افزود:‌اکنون نیز به دلیل وضعیت تعرفه‌ها بدهی به جای کاهش کمی افزایش داشته است؛ درلایحه حمایت از تولید و خروج از رکود دولت این مساله مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار دولت قرار دارد.

آب و گاز تهاتر نمی‌شود
وزیر نیرو در مورد مساله تهاتر آب و گاز با تاجیکستان تاکید کرد: ایران دارای ذخایر عظیم گازی است و می تواند صادرات گاز داشته باشد اما در ازای گاز آب نمی‌گیریم و این تهاتر صورت نمی پذیرد.

هنوز برخی پرمصرفان توجه به کمبود آب ندارند

چیت‌چیان با تاکید بر این‌که با دوره طولانی خشکسالی مواجه ایم گفت: در حال حاضر در تمام کشور با مشکل آب مواجه هستیم و وزارت نیرو تمام اقدامات لازم را برای عرضه بهتر آب انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب گفت: با قیمت بالا آب را تامین و استحصال می کنیم و در منازل به دست مردم می رسانیم اما هنوز برخی افراد که مصرف بالا دارند توجهی به مساله کمبود آب و اهمیت آب ندارند. پیگیر تصویب جریمه بالای برای پرمصرفان هستیم و ممکن است ناچار شویم جریمه بالایی را برای پرمصرفان اعمال کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که با 20 درصد صرفه جویی می توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در ایران 250 لیتر است در حالی که همین شاخص در آلمان که یک کشور پیشرفته صنعتی است و استانداردهای بالای بهداشت است 159 لیتر می‌شود. مردم با صرفه جویی می توانند به مشکل کمبود آب کمک کنند و ما نیز با اقداماتی که انجام می دهیم در تلاشیم که محدودیت‌ها زندگی را برای مردم تلخ نکنند.

چیت‌چیان در مورد برخورد با مشترکین پرمصرف گفت: ابتدا اقدامات لازم را به منظور هشدار دادن به مشترکین پرمصرف انجام می دهیم و تلاش می‌شود از قطع آب جلوگیری شود چرا که نمی خواهیم مردم را دچار مشکل کنیم.

وی در مورد این که چرا پس از قطعه چند ساعته مشترکین پرمصرف این طرح دیگر اجرا نشد گفت: ما می خواستیم از این طریق پرمصرفان هشدار را دریافت کنند.

سال آینده برنج در اصفهان کشت نمی‌شود
وزیر نیرو با تاکید بر این‌که تعاملات خوبی بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاروزی است در مورد اقدامات درباره نجات زاینده رود و سایر حوضه‌های آبریز گفت: وزارت جهاد کشاورزی اعتبارات مربوط به بهسازی آبیاری و استفاده از آبیاری تحت فشار را افزایش داده و قرار است کشت‌های پر آب‌بر در مناطق نامناسب حذف شوند.

وی تاکید کرد: در این راستا در اصفهان از سال آینده کشت شالی و برنج ممنوع می‌شود.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که از همکاری خود با جهاد کشاورزی و از سمت و سوی حرکت راضی هستیم گفت: امیدواریم این امورات سرعت بیشتری به خود بگیرد.

بررسی واردات آب
چیت‌چیان در مورد واردات آب نیز گفت: این موضوع در بخش همسایگان ایران در حال بررسی است و باید ببینیم نتایج بررسی چیست. اکنون در تلاشیم که از محل واردات آب مجازی به مشکل کنونی کمک کنیم.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------