توقف پروژه‌های توسعه‌ای نفت به دلیل پرداخت یارانه!



اخبار,اخبار اقتصادی ,پرداخت یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - توقف پروژه‌های توسعه‌ای نفت به دلیل پرداخت یارانه!

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که پرداخت یارانه ها عملا طرح‌های توسعه صنعت نفت را زمین گیر کرده است، گفت: اگر پذیرفته شود صنعت نفت پیشران توسعه در کشور است هم اکنون این پیشران بدلیل صرف منابع مالی در جایگاه خودش قرار ندارد، همچنین با توجه به کافی نبودن درصدهای تعیین شده برای شرکت نفت این شرکت نقش واقعی خود را نمی تواند اجرا کند.

 پروژه‌های توسعه‌ای وزارت نفت در پی پرداخت ماهانه سه هزارو 400 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه متوقف شده است.
 
به گزارش ایسنا، پس از مذاکره سال گذشته وزیر نفت و معاونان وی با کمیسیون انرژی مجلس برای مشخص شدن سهم وزارت نفت از درآمد یارانه ها و میزانی که باید بابت پرداخت یارانه به خزانه واریز شود، اکنون وزارت نفت به دنبال آن است تا در برنامه ششم توسعه این سهم مورد بازنگری قرار گیرد چرا که این امر باعث شده تا پروژه های توسعه ای وزارت این وزارتخانه متوقف شود.
 
دراین راستا منصور معظمی، معاون وزیر نفت با اشاره به این که هدفمندی یارانه باید در برنامه ششم توسعه سامان داده شود، تصریح کرد: هم اکنون صنعت نفت ماهانه سه هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند که سهم شرکت ملی پالایش و پخش و گاز به ترتیب حدود دو هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان و گاز نیز ٨٠٠ میلیارد تومان است.
 
وی با تاکید بر این که پرداخت یارانه ها عملا طرح‌های توسعه صنعت نفت را زمین گیر کرده است، گفت: اگر پذیرفته شود صنعت نفت پیشران توسعه در کشور است هم اکنون این پیشران بدلیل صرف منابع مالی در جایگاه خودش قرار ندارد، همچنین با توجه به کافی نبودن درصدهای تعیین شده برای شرکت نفت این شرکت نقش واقعی خود را نمی تواند اجرا کند.
 
به گزارش ایسنا، سال گذشته و پیش از اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها،عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود که تداوم پرداخت یارانه‌ها به روش کنونی باعث از بین رفتن منابع مالی مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های کشور می شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه از سال 1351 و با تبدیل نفت یک و نیم دلاری به 10 دلار ارائه یارانه به مردم آغاز شد، تصریح کرد: پولی که باید صرف انجام اقدامات زیرساختی می شد به این طریق از بین رفت.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------