دفاعیه فیس بوکی "حداد" از "بابک زنجانی"



اخبار,اخبار اقتصادی ,بابک زنجانی

 

اخبار اقتصادی - زنجانی پول ایران را به جیب بزند بهتر است یا بانک روسی؟

دفاعیه فیس بوکی "حداد" از "بابک زنجانی"

"چه کسانی از بازداشت زنجانی سود میبرند؟" این سوال شخصی به نام "حداد" است. چهره ای ناشناس که پس از بازداشت بابک زنجانی، مطالبی در صفحه فیس بوک این میلیارد جنجالی منتشر می کند

به گزارش تدبیر، "حداد"  با انتشار مطلبی به دفاع از عملکرد بابک زنجانی پرداخت و از "پورسانت" هایی گفت که بانک های خارجی از دور زدن تحریم های ایران دریافت می کنند و خطر جریمه های سنگین امریکا را به خاطر آن به جان می خرند.

او با معرفی زنجانی به عنوان "شخصی در اوج تحریم های اقتصادی علیه ایران با ایجاد یک شبکه پیچیده مالی طی دو سال با این تحریم ها به مبارزه برخاست"به یکی از سخنان روحانی درباره بابک زنجانی اشاره کرد.

روحانی بدون نام بردن مستقیم از زنجانی در چند سخرانی اعلام کرده عده ای به بهانه تحریم ها جیب ملت ایران را خالی کردند.

حداد بدون اشاره به جمله "جیب مردم را خالی کردند" به سود سرشار برخی از تحریم های ایران اشاره کرده و روحانی ار متهم کرده که واقعیت را به مردم نمی گوید.

به گفته "حداد": "در این بازی ٬ بانک های خارجی کمک می کنند تا کمیسیون هایشان را بگیرند و دلالان نفتی در چین و سنگاپور منتظر نفت زیر قیمت ایران نشسته اند و خزانه داری آمریکا هم چشمش به میلیاردها دلار جریمه است که به خاطر قلدری سر گردنه از این بانک ها می گیرد. تحریم های ایران برای همه آنها سود داشته است وگرنه کسی دلش برای ما نسوخته است. این کاسبی آنقدر سود داشته است که بانک فرانسوی با کمال میل پرداخت هجده میلیارد دلار جریمه را توافق کرده است!"

دوست ناشناس زنجانی در ادامه می پرسد:" حالا از خود بپرسید ٬ چه کسانی از وجود زنجانی متضرر می شدند و سودشان کاهش یافته بود؟"

او در ادامه به نقش دلال هایی اشاره می کند که "که کمسیون هایشان را از بانکهای خارجی دریافت می کنند تا آنچه را زنجانی بی منت با سود کم انجام میداد برای شرکت نفت انجام دهند و صد البته اگر به آنها دهن کجی کنی پول را مسدود می کنند و می گویند شرمنده٬ شما تحریم هستید."

حداد در بخش دیگری از این نوشته فیس بوکی بار دیگر از مطلومیت زنجانی می گوید که همین کار بانک های خارجی را انجام می داده اما او تبدیل به "جرثومه فساد" می شود.

حامی ناشناس بابک زنجانی در ادامه به قرارداد اخیر اقتصادی ایران و روسیه اشاره می کند و می نویسد:" دزد آن بانک های خارجی هستند که مافیای پولشویی دارند و سالانه فقط دویست میلیارد دلار پول کوکایین را جابه جا می کنند ٬ دزد آن خزانه داری آمریکاست که مثل لاشخوار منتظر جریمه یک بانک و یا مسدود کردن دارایی ایران نشسته است."

نوشته حداد پایان نوشته خود را با یک سوال به پایان می برد:" اگر بر فرض محال آنچه در باره زنجانی میگویند صحت داشت ٬ آیا شما ترجیح میدادید که پول ایران را زنجانی به جیبش بزند و یا یک بانک روسی؟"

"دفاعیه حداد از زنجانی" در حالی منتشر شده که صفحه فیس بوک بابک زنجانی در هفته های اخیر بار دیگر فعال شده است. فعالیتی که با هشدار به رسانه هایی که اخبار مربوط به زنجانی را منتشر می کنند آغاز شد.

هنوز هیچ یک از مسئولان درباره ماهیت فردی که مدیریت صفحه فیس بوک زنجانی را بر عهده دارد اظهار نظر نکرده اند اما برخی رسانه ها "حداد" را یکی از نزدیکان زنجانی و احتمالا از فعالان اصلی "هلدینگ سورینت" معرفی می کنند.

فردی که مسئولیت دفاع از یکی از جنجالی ترین چهره سال های اخیر را بر عهده گرفته است و هر چند وقت یک بار در حمایت از او مطلبی منتشر می کند. این در حالی است که از زمان بازداشت بابک زنجانی سیاهه بلندی از تخلف های زنجانی منتشر شده است و مسئولان پیگیری پرونده او متفق القول از شیوه های عجیب او در تخلف های مالی سخن می گویند.

بابک زنجانی از دی ماه سال گذشته در زندان است و تقریبا تمام مردم ایران منتظر اعلام سرنوشت پرونده او هستند. مردی که به گفته امیرعباس سلطانی،عضو کمیته تحقیق از پرونده بابک زنجانی به "تدبیر" گفته با وجود این که زنجانی در زندان است، فعالیت های اقتصادی او از طریق مدیرانش جریان دارد.

مدیرانی که به گفته سلطانی اغلب در ترکیه هستند و همین مساله این گمانه را ایجاد می کند که شاید برای یافتن "حداد" هم در جست و جوی سرنخی بیرون مرزهای ایران بود.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------