آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

چرا مالیات بر قیمت مسکن تصویب نشد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - روایت نماینده مجلس از بی‌میلی دولت
چرا مالیات بر قیمت مسکن تصویب نشد؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عصر جمعه در تشریح دلیل رای نیاوردن طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک در مجلس توضیح داد: در مسیر کار با اظهارنظرهایی در حوزه‌هایی غیر از وزارت اقتصاد نظیر وزارت راه مواجه شدیم؛ سازمان امور مالیاتی هم در مجلس دفاعی از این بند نداشت، دولت هم حمایتی نکرد؛ بنابراین در دستور کار قرار نگرفت.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: با دولت، رؤسای سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس صحبت و در 6 بند دلایل حذف را بررسی کردیم.


وی اظهار کرد: دولت اعلام می‌کند که به‌منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز در رابطه با اجرای این طرح، نظام جامع اطلاعاتی نداریم؛ در حالی که بانک اطلاعاتی وجود دارد؛ همچنین دولت اعلام کرد که نرم‌افزار اجرایی برای شناسایی نداریم، اما مجلس مقدمات ایجاد بانک اطلاعاتی را فراهم کرده است.


این نماینده مجلس گفت: متاسفانه برخی از شفاف‌سازی اطلاعات در این عرصه می‌هراسند و مانع از اجرای آن می‌شوند.


پورابراهیمی تصریح کرد: در بند دیگری از این طرح، موضوع ارزش‌گذاری مسکن نیز مشخص شده است؛ موضوع دیگر نیز این بود که درصد مالیات‌ها مشخص شود که ما اعلام کردیم با شیب ملایم 3 درصد و در 3 سال اعمال شود.


وی ادامه داد: ‌‌از وزارت راه و شهرسازی گلایه داریم، نباید با فشار بر نمایندگان مجلس موضوع اخذ مالیات بر عایدی زمین و مسکن از دستور کار خارج شود.


پورابراهیمی با اشاره به اینکه هدف از طرح مالیات بر عایدی مسکن جایگزین کردن منابع در بازار غیر مولد بود، گفت: اکنون مسکن‌های خالی هزینه فرصتی را ایجاد کرده که با طرح مالیات قرار بود نقدینگی به سمت بازارهای مولد سوق داده شود.


این نماینده مجلس افزود:  با عدم تصویب این طرح درواقع صورت مساله را پاک کرده‌ایم، در حالی که باید هر چه زودتر به راه‌اندازی نظام جامع اطلاعاتی بیندیشیم.


به گزارش «دنیای اقتصاد»، مالیات بر عایدی سرمایه یکی از ابزارهای مالیاتی برای کنترل قیمت مسکن است که در بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، برای ایجاد رونق در بخش مسکن به عنوان عامل پیشران اقتصاد، مورد تاکید قرار گرفته است.


در چند سال اخیر کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد مسکن بر دریافت این مالیات به عنوان ابزاری برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در این بازار تاکید کرده اند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------