آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تعرفه اشتراک فاضلاب یک شبه 50 درصد گران شد! +سند



اخبار اقتصادی - اقدام عجیب اداره آب و فاضلاب تهران؛
تعرفه اشتراک فاضلاب یک شبه 50 درصد گران شد! +سند

در اردیبهشت ماه که «فیش پیش پرداخت حق انشعاب فاضلاب» مجتمع‌مان را از اداره آب و فاضلاب دریافت کردیم، بدهی مان 103 میلیون تومان درج شده بود اما اکنون که موفق به گردآوری قسط اول شده و برای پرداخت مراجعه کردیم، با کمال تعجب شنیدیم که نرخ افزایش یافته و می‌بایست 151 میلیون بپردازیم!

هرچه در کمبود آب و بحرانی شدن خشکسالی در کشور سخن رانده شده، شواهد حکایت از آن دارد که اثراتش در گران شدن انشعاب فاضلاب بروز و ظهور کرده است!

به گزارش «تابناک»، از جمله مشکلاتی که تهران و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ و کوچک کشور با آن مبتلا هستند، فقدان شبکه فاضلاب شهری است که اشکالات زیادی برای شهرها پدید می‌آورد که از جمله آنها، غیر‌قابل جمع‌آوری بودن فاضلاب برای تصفیه شدن و هدایت پساب به مقاصد خاصی چون آب یاری فضای سبز شهری است.

این اشکال زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بدانیم در حال حاضر برای اغلب فضای سبز بسیاری شهرها، از آب چاه‌های عمیق حفر شده در سطح شهرها و یا حتی آب‌های تصفیه شده بهره می‌گیرند و جدای آن، گردآوری آب‌های سطحی با استفاده از جوی‌ها و کانال‌های سطحی صورت می‌گیرد که خود سرچشمه بسیاری معضلات دیگر است.

درک چنین اشکالات و ضرورت رفع آن موجب شده که طی سالهای اخیر راه‌اندازی سیستم فاضلاب شهری در بسیاری مناطق کشورمان در دستور کار مسئولان قرار گیرد. تهران نیز از جمله این شهرهاست که ساخت فاضلاب شهری در آن چند سالی است که شتاب گرفته است اما حاشیه‌های پیرامون آن به گوش می‌رسد که چندان خوش نیست.

از جمله این اتفاقات شگفت‌آور، افزایش پنجاه درصدی مبلغ پیش خرید انشعاب فاضلاب است که اعتراض متقاضیان را به همراه داشته و در کمال تعجب پاسخ درخوری از طرف مسئولان به چرایی وقوع آن داده نشده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,اداره آب و فاضلاب

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,اداره آب و فاضلاب

 به تاریخ صدور دو قبض (فلش های قرمز) و مبلغ بدهی درج شده در آنها (فلش های سبز) دقت کنید!

مدیر یک مجموعه چند ده واحدی در این باره می‌گوید: در اردیبهشت ماه که «فیش پیش پرداخت حق انشعاب فاضلاب» مجتمع‌مان را از اداره آب و فاضلاب دریافت کردیم، بدهی مان 103 میلیون تومان درج شده بود اما اکنون که موفق به گردآوری قسط اول شده و برای پرداخت مراجعه کردیم، با کمال تعجب شنیدیم که نرخ افزایش یافته و می‌بایست 151 میلیون بپردازیم؛ یعنی افزایش 50 درصدی نرخ که حدود 50 میلیون تومان به هزینه هایمان اضافه می‌کند!

وی می‌افزاید: وقتی از مسئولان دلیل این افزایش غیر قابل باور را می‌پرسیم، با کمال تعجب از تغییر قوانین سخن می‌گویند و تاکید دارند که این نرخ کاهش یافتنی نیست و مجبور به پرداخت آن هستیم اما آیا این انصاف است؟ مگر چه اتفاقی رخ داده که ناگهان این همه نرخ انشعاب ساخته نشده گران می‌شود؟ اگر ساخت آن آغاز شده بود، هزینه‌اش چقدر گران می‌شد؟

این اعتراض ها از این رو جالب توجه است که می‌بینیم هنوز اتفاق خاصی در این مناطق رخ نداده و کار دایر کردن فاضلاب منطقه و انشعاب کشی آن به انجام نرسیده تا گران شدن نرخ ها توجیه پذیر به نظر برسد.

از این موارد جالب‌تر، نکاتی است که برگه های پیوست شده به فیش های صادر شده در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در ابتدای آن تذکر داده شده که «به علت تغییر تعرفه‌ها، فیش‌های سال 92 نامعتبر است ، لذا از پرداخت آنها خودداری نمایید.»؛ نکته‌ای که به قرینه ذهنی معنایی ندارد جز افزایش نرخ حق انشعاب در حد فاصل تغییر سال 92 به 93.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,اداره آب و فاضلاب


اینجاست که جا دارد از مسئولان در این باره توضیح خواسته و ضمن دعوت نهادهای نظارتی به بررسی ماجرا، از ایشان بپرسیم آیا نظارتی بر نرخ گذاری ارائه این خدمات وجود ندارد که به یک باره و بدون هیچ هشدار و اخطاری، اینچنین افزایش نرخی در آن بوجود می‌آید؟ آیا در شرایطی که نرخ سود سیستم بانکی به مراتب کمتر از این است، منصفانه است که شاهد افزایش پنجاه درصدی تعرفه ارائه یک خدمات باشیم؟ براستی با چنین شرایطی، اگر کسی سخن از اجحاف در حق خود سخن بگوید، حرفی گزاف زده است؟!

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------