بازار خودرو در انتظار قیمت‌های جدید/ سایه ادامه دار رکود



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - بازار خودرو در انتظار قیمت‌های جدید/ سایه ادامه دار رکود

بسیاری از شهروندان از بازار خودرو قهر کرده اند و آنطور که فعالان بازار روایت می کنند شرایط رکودی حاکم بر بازار ادامه دارد.

بازار خودرو به دلیل اظهار‌نظرهای متناقض مسوولان قیمت‌گذاری در رکود به سر می‌برد و حتی شهریور‌ماه و افزایش سفرهای تابستانی هم نتوانست به داد این بازار برسد.

به گزارش خبرآنلاین انتظار مردم برای کاهش قیمت خودرو، اصرار خودروسازان برای ادامه وضعیت فعلی قیمت‌ها و انکار وزیر صنعت برای هرگونه کاهش قیمت باعث شده است تا بازار خودرو از مرحله کسادی عبور کند و وارد فاز رکود شود. بر اساس ادعای فعالان بازار این اتفاق باعث شده است قیمت بازار آزاد برخی خودروها از قیمت کارخانه‌ای ارزان‌تر باشد اما کارخانه‌داران همچنان معتقدند قیمت‌های اعلام‌شده در حالت کف قیمتی قرار دارد.

از سوی دیگر تشکیل کمیته بررسی نحوه قیمت‌گذاری خودرو در مجلس و وعده اینکه ممکن است قیمت خودرو تا 30 درصد کاهش یابد نیز مردم را امیدوار کرد تا خودرو ارزان‌تری بخرند و از طرف دیگر رونق بازار را به رکود تبدیل کرد.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت گفته است که هرچند اخیراً مجلسی‌ها صحبت‌هایی در زمینه کاهش نرخ خودرو و تغییرات در نرخ‌گذاری‌های اخیر داشته‌اند اما قیمت‌های محاسبه‌شده به هیچ عنوان تغییری نمی‌کند. از طرف دیگر، نعمت‌زاده می‌گوید با کاهش قیمت خودرو موافق نیست هرچند که سخنگوی دولت چندین بار از مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو خبر داده بود.

به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو همین اظهار‌نظرهای متناقض است که به رکود بیشتر بازار خودرو دامن می‌زند و در این میان صنوف مرتبط با این صنعت نیز با روزگار کسادی می‌سازند.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------