گزارش تازه بانک مرکزی از گرانی و ارزانی موادغذایی



اخبار,اخبار اقتصادی , بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - گزارش تازه بانک مرکزی از گرانی و ارزانی موادغذایی

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به چهارم مهرماه جاری را منتشر کرد که بر اساس آن، نرخ 6 گروه کالایی افزایش، دو گروه کالایی کاهش و سه گروه کالایی دیگر ثابت اعلام شد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 4 مهر ماه 93 را منتشر کرد.

1 و 2- لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 1.0 درصد کاهش یافت و شانه ای 86000 الی 110000 ریال فروش می رفت.

3 و 4 - برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 1.8 درصد و 1.1 درصد افزایش داشت. در گروه حبوب بهای نخود معادل 0.5 درصد و لوبیا چیتی 0.2 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 3.3 درصد افزایش یافت.

5 و 6 - میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب قرمز و سیب زرد تخم لبنان و نارنگی عرضه نمی شد و انجیر و آلو عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل 2.6 درصد، نارنگی 2.1 درصد، لیمو شیرین 11.1 درصد، انجیر 2.1 درصد، انار 16.5 درصد و انگور 3.5 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 16.5 درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل 0.2 درصد، بادنجان 2.0 درصد و پیاز 4.9 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.6 درصد تا 4.9 درصد کاهش یافت.

7 و 8 - گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 1.3 درصد و گوشت مرغ 1.5 درصد افزایش داشت.

9، 10 و 11 - قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود و بهای چای خارجی معادل 0.1 درصد افزایش یافت.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------