آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

درآمدهای اس ام اس های جام جهانی چند میلیارد شد؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,درآمدهای اس ام اس های جام جهانی

 

اخبار اقتصادی - درآمدهای اس ام اس های جام جهانی چند میلیارد شد؟

این نکته ای بود که پیشتر عباس ترابیان دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود؛« قرار بر این است که این پول را به ما بدهند. به ازای هر پیامک مبلغی بدست می آید که ان پول بعد از کسر کارمزد شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال می رسد.»

مسئولان فدراسیون فوتبال در نشستی با اسپانسر تیم ملی درباره توافق کاری شان سخن گفتند.


 فدراسیون فوتبال که 8 ماه قبل قراردادی را با شرکت فناپ یکی از شرکت های تابعه بانک پاسارگاد امضاء کرده بود ، در آن زمان 5 میلیارد از رقم قرارداد را گرفت و قرار شد تا 2 میلیارد دیگر از این قرارداد شهریورماه سال بعد از ان پرداخت شود. قرارداد دو بخش داشت.

بخش اول استفاده اسپانسر از تبلیغات محیطی بود و بخش دیگر هم سامانه هواداری از تیم ملی . برای بخش اس ام اس ها قرار بود این شرکت به ازای کارمزدی که از پیامک های ارسالی می گیرد ، باقی سود حاصله را به فدراسیون بپردازد.

این نکته ای بود که پیشتر عباس ترابیان دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود؛« قرار بر این است که این پول را به ما بدهند. به ازای هر پیامک مبلغی بدست می آید که ان پول بعد از کسر کارمزد شرکت فناپ به فدراسیون فوتبال می رسد.»
 
 این اما رقمی بود که هیچ گاه اعلام نشد. البته شرکت فناپ در طول جام جهانی توانست برای سامانه هواداری خود تبلیغات بسیاری داشته باشد و اعضای زیادی جذب کند. سامانه 9090 برای هواداری از تیم ملی که در طول برنامه جام جهانی مدام از تلویزیون و رسانه ها پخش می شد توانست نامش را سر زبان ها بیاندازد اما هیچ گاه رقمی درباره سود حاصل از ان اعلام نشد. هیچ گاه مشخصا اعلام نشد چه درآمدی را برای تیم ملی حاصل کرده است .

این درحالی است که شرکت یاد شده قراردادی با دو تیم استقلال و پرسپولیس داشت که سود حاصل از این قرارداد برای بازه ای سه ماهه در اوایل امسال بیش از 4 میلیارد تومان بوده است.و درحالی که سامانه پیامکی استقلال و پرسپولیس خیلی هم سر و صدا نکرد اما پندار توفیقی عضو هیات مدیره استقلال در نشستی با سردبیران ورزشی در تشریح فعالیت های اقتصادی سال قبل استقلال گفت:« به ما اعلام شد قراردادی با شرکت فناپ داریم که اسنادش را نداشتیم. وقتی پیگیری کردیم دیدیم این قرارداد در بازه ای نزدیک به سه ماهه تا پایان لیگ دوازهم رقمی نزدیک به 4 میلیارد تومان سود به همراه داشته است که سهم باشگاه استقلال در آن لحاظ نشده بود.»او این سامانه پیامکی را یک راهکار مهم برای درآمدزایی می دانست.

رویانیان مدیر پیشین پرسپولیس هم مدعی بود این سامانه در سال می توانسته بیش از 20 میلیارد برای تیمش درآمد داشته باشد و اصلا این قرارداد مشترک استقلال و پرسپولیس با فناپ که در 3 ماه مرز درآمدهایش از 5 میلیارد گذشته خود گواه این ادعا بوده. در فدراسیون فوتبال اما انگار خبری از درامد اضافه نیست و عباس ترابیان در این باره به خبرآنلاین می گوید:« این شرکت با تمام تلاشی که کرده توانسته است 5 میلیارد ابتدایی را کاور کند و باید 2 میلیارد دیگر را هم به این فدراسیون بپردازد. »
 
او ادامه می دهد:« این شرکت مشکلات بسیاری داشت. مشکلاتی در شیوه سرویس دهی برای آنها ایجاد شد که روی کارشان اثر گذاشت و نشد تا درآمد بیشتری داشته باشند.»
 
این یعنی خبری از پول اضافه نیست و تقریبا تبلیغات محیطی این شرکت هم مجانی افتاده است. البته فدراسیونی ها اعتقاد دارند خلافی در این قرارداد وجود ندارد و ریز جزئیات این قرارداد قابل انتشار است. 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------