آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

توضیحات نوبخت در مورد کاهش حقوق بازنشستگان



اخبار,اخبار اقتصادی ,حقوق بازنشستگان

 

اخبار اقتصادی - نوبخت: کاهش حقوق بازنشستگان صحت ندارد

سخنگوی دولت در خصوص برخی اخبار درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: خبر برخی از رسانه‌ها مبنی بر کاهش درصدی از حقوق بازنشستگان کشور اصلا صحت ندارد.

وی افزود: این‌گونه اخبار ناصحیح فضای جامعه را از آرامش خارج می‌کند که لازم است رسانه‌ها نسبت به انتشار این اخبار توجه کنند.

نوبخت در ادامه گفت: هفته آینده قانون خدمات کشوری را به مجلس می‌دهیم تا نظر نهایی را ارائه دهند.

وی در خصوص برخی اخبار درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی، گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند.

نوبخت در خصوص بازداشت گروه‌های تکفیری در ایران، خاطرنشان کرد: بازداشت‌ تکفیری‌ها در داخل کشور ربطی به داعش نداشت و خارجی هم نبودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع پیش‌بینی شده در بودجه ۹۳ نیمه امسال ۱۰۰ درصد تحقق نیافت، اما مدیریت برای چگونگی توزیع منابع میان اعتبارات جاری و عمرانی باعث شد به هدف ما برای اتمام طرح‌های ناتمام عمرانی دست یابیم.

وی افزود: پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان حدود ۹۸ درصد است. این عدد نسبت به سال قبل بیش از ۱۱۶ درصد است.

نوبخت اظهار داشت: اعتبارات عمرانی کل ما ۵۲.۶ درصد در ۶ ماهه اول پرداخت شد که نسبت به این زمان در سال قبل ۳۳۳ درصد سال قبل است، یعنی ۳.۳ برابر سال قبل اعتبارات عمرانی دادیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ۱۲۵۶.۷ درصد بیشتر اعتبارات عمرانی نسبت به پارسال پرداخت شده و برای نخستین سال ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه درباره مهار نرخ تورم پیش‌بینی کردیم تا پایان اسفند نرخ به ۲۵ درصد برسد، گفت: آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه ۲۰.۶ درصد بوده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای رشد اقتصادی سال قبل رشد ما منفی ۱.۹ درصد بود و سال قبل آن منفی ۶.۸ درصد بود. گزارش و محاسبات ما در مراجع رسمی نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال ۹۳ ما ۶.۱ درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال ۹۲ داشتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هم کشاورزی و نفت و صنایع و معادن رشد مثبت داشتند، در حالی که سال قبل همه این‌ها منفی بود.

وی افزود: در گروه خدمات هتلداری و حمل و نقل و موسسات پولی و مالی در سه ماهه اول ۹۲ رشد منفی ۱.۱ درصد بود، اما در سه ماهه اول سال ۹۳، ۳.۷ درصد رسیده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول ۹۲ در انتخابات بودیم که کشور فاقد قانون بودجه بود و براساس یک دوازدهم‌های سال ۹۱ ادامه پیدا می‌کرد و ما برای عمران پولی ندادیم و حقوق و مزایا در حد ۹۲ داده می‌شد. این ارقام خیلی نباید موجب شود که تصور کنیم اعداد بسیار بزرگی است، اما ما رشد منفی را به مثبت تبدیل کردیم و سه ماهه‌های بعدی این رشد را ادامه دهیم، پس در ۶ ماهه اول عملکرد اقتصادی دولت در رشد اقتصادی قابل قبول بوده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اگر همه عوامل تولید مانند سرمایه و نیروی انسانی افزایش یابد می‌توانیم رشد بیشتری درست کنیم، اما در اقتصاد، نیروی انسانی حتی در دوره رکود هم ظرفیت ندارد و قوانین ما اجازه نمی‌دهد در زمان رکود اقتصادی نیروی انسانی را اخراج کنیم، یعنی در سال گذشته نیروی انسانی در تولید، اشتغال کامل نداشتند.

وی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها متعهد شدیم غیر از آنچه برای خانوارها یارانه نقدی پرداخت کنیم، به خانواده‌های کم درآمد کمک بیشتر کنیم و در بهداشت و درمان و تولید هم کمک کنیم.

نوبخت تاکید کرد: ۶ ماهه اول مبلغ یارانه را پرداخت کردیم. در سه ماهه اول به خانوارهای کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی بسته حمایتی دادیم که ظرف امروز و فردا معلوم می‌شود که دوباره چه زمانی پرداخت صورت می‌گیرد. 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------