سرنوشت زمینی که قرار بود بابک زنجانی با مجوز شهرداری در آن پروژه38طبقه بسازد چه شد؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,بابک زنجانی

 

اخبار اقتصادی - سرنوشت زمینی که قرار بود بابک زنجانی با مجوز شهرداری در آن پروژه38طبقه بسازد چه شد؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران بعد از یک‌سال از ریزش گود خیابان «ایران زمین» خبر داد: نیمه‌دوم آبان ماه خیابان ایران زمین بازگشایی خواهد شد.

مهر سال گذشته گودی با 30 متر عمق به واسطه تغییر کاربری و سهل‌انگاری پیمانکار پروژه در خیابان ایران زمین ریزش کرد. براساس نقشه طرح تفصیلی جدید مالک زمین اجازه ساخت مجموعا پنج طبقه بنا در این زمین را داشت، اما کمیسیون ماده پنج شهرداری مجوز ساخت 38 طبقه ساختمان را برای مالک زمین صادر کرده بود.


این پروژه تجاری اداری متعلق به هلدینگ سورینت بود که به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابان‌های اطراف متوقف شد. در این حادثه بخشی از ضلع شمالی پروژه تخریب و آسیب قابل ملاحظه‌ای به خیابان و خانه‌های اطراف وارد شد. پس از حادثه شورای شهر تهران کمیته ویژه‌ای را برای بررسی حادثه تشکیل داد. با رای کمیته بررسی شورای شهر تهران بنا شده بود ادامه عملیات گودبرداری تا زمان تحکیم و مقاوم‌سازی گود متوقف شود.


احمددنیامالی، رئیس کمیسیون عمران  در خصوص وضعیت کنونی گود ایران زمین اظهار کرد: «آخرین بررسی‌هایی که از وضعیت پروژه داشته‌ایم تا به امروز گود پروژه تا منفی 3 پر شده و قطعا براساس زمان‌بندی اعلام شده محور خیابان نیز بازگشایی خواهد شد و مشکلی به لحاظ ایمنی برای تردد شهروندان وجود نخواهد داشت.» او ادامه داد: گود پروژه تقریبا پر شده و آخرین مراحل کاری خود را پشت سر می‌گذارد و تا نیمه دوم آبان ماه خیابان ایران زمین نیز بازگشایی خواهد شد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------