یارانه مهر واریز و قابل برداشت شد



اخبار,اخبار اقتصادی , هدفمندی یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - یارانه مهر واریز و قابل برداشت شد

با وجود ثبت نام مجدد در مرحله دوم و انصراف حدود 2.5 میلیون نفری باز هم حداقل 73 میلیون نفر همان 45 هزار و 500 تومان را خواهان شدند و دریافتی آن ها از سال 1389 ادامه دارد که به تدریج تعدادی از جاماندگان ثبت نام، زوج های جوان و اخیرا نوزادان متولد سال جاری نیز به این جمع اضافه شدند.

با واریز چهل و چهارمین یارانه 45 هزار و 500 تومانی در ماه جاری، رقم دریافتی هر متقاضی به دو میلیون و 100 هزار تومان رسید.

به گزارش ایسنا، در حالی 46 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد که هر یارانه بگیر در این مدت طی چهل و چهار مرحله چهل و شش یارانه 45 هزار و 500 تومانی دریافت کرده است که دو یارانه در مراحل ابتدایی اجرای فاز اول به صورت ادغام در ماه دیگر پرداخت شد.

در حالی تا پایان فاز اول هدفمندی یارانه ها در فروردین ماه سال جاری در مجموع حدود 134 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در هر ماه بیش از 3500 میلیارد تومان بین 76 میلیون نفرپرداخت شد که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی نزدیک به 95 هزار میلیارد تومان بوده و طبق قانون باید تنها 50 درصد آن یعنی حدود 48 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص می یافت؛ بنابراین با پرداخت همگانی، دولت برای تامین کسری بودجه حدود 35 هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت و 5700 میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی استقراض کرد.

اما با وجود ثبت نام مجدد در مرحله دوم و انصراف حدود 2.5 میلیون نفری باز هم حداقل 73 میلیون نفر همان 45 هزار و 500 تومان را خواهان شدند و دریافتی آن ها از سال 1389 ادامه دارد که به تدریج تعدادی از جاماندگان ثبت نام، زوج های جوان و اخیرا نوزادان متولد سال جاری نیز به این جمع اضافه شدند.

این درحالی است که در پایان سه ماهه ابتدایی امسال و با گذشت دو ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گزارش نوبخت - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - از منابع و مصارف هدفمندی نشان داد که در این مدت 10 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه نقدی به متقاضیان پرداخت شده که در مقابل کسب 6200 میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی کسری منابع برای پرداخت 4200 میلیارد تومان باقی مانده از محل خزانه عمومی طبق مجوز قانون بودجه برداشت شده است که بیانگر هزینه حداقل 3500 تومانی پرداخت نقدی در هر ماه خواهد بود.

براین اساس علی رغم تاکید دولت برای غربالگری یارانه بگیران، تاکنون یارانه هیچ متقاضی قطع نشده و هر فردی که از ابتدای اجرای قانون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته حدود 2.1 میلیون تومان یارانه دریافت کرده است.

یارانه نقدی ماه جاری ساعت 24 یکشنبه - بیستم مهر - و دو روز زودتر از موعد معمول هر ماه(بیست و دوم ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و اکنون قابل برداشت است.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------