آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

فروش آزاد گازوئیل در جایگاه‌ها ممنوع شد/ تغییرات جدید سهمیه‌های گازوئیل



اخبار,اخبار اقتصادی ,گازوئیل آزاد

 

اخبار اقتصادی - فروش آزاد گازوئیل در جایگاه‌ها ممنوع شد/ تغییرات جدید سهمیه‌های گازوئیل

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به توقف عرضه گازوئیل آزاد در جایگاه‌ها از تغییر در سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین خبر داد و اعلام کرد: شرکت ملی پخش نفتی کارت آزاد گازوئیل جایگاه‌داران را غیرفعال کرده است.

به گزارش مهر، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور طرح سه مرحله‌ای ساماندهی و تغییر کلاس کارت‌های هوشمند گازوئیل را در دستور کار قرار داده که مرحله ضربتی این پروژه از مهر ماه سال جاری در کشور عملیاتی شده است.

حسین هاشمی معاون ستاد سوخت با بیان اینکه اطلاعات لازم براي تغيير كلاس خودروهاي گازوئيل سوز از نيروي انتظامي اخذ و تحويل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي شده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا روزهاي آينده كارت سوخت اين قبيل خودروها تغيير كند. يعني خودروهاي گازوئيل سوز با ظرفيت زير ۱۰ تن به ۳ زيرگروه تقسيم مي‌شوند و مطابق با ميزان مصرف واقعي به آنها سهميه داده خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه این طرح ضربتی در كمتر از يك روز اجرایی خواهد شد، گفت: اجرای طرح ضربتی  هيچ اخلالي در روند تخصيص سهميه به خودروهاي ديزلي ايجاد نمي كند. زيرا به محض دريافت كارت سوخت جديد توسط مالكان خودروهاي مذكور و اولين سوخت گيري، كارت سوخت قبلي آنها حذف خواهد شد و سهميه كارت جديد آنها فعال مي شود.

اجرای بی سرو صدای این طرح گازوئیلی صدای انتقاد فعالان حمل و نقلی کشور به ویژه اتحادیه صنف دارندگان کامیون، ماشین‌های کمپرسی و راه‌سازی را درآورده به طوری‌که این تشکل صنفی از محدودیت در عرضه گازوئیل با قیمت آزاد در جایگاه‌های سوخت انتقاد کرده است.

ناصر رئیسی فرد در گفتگو با مهر با بیان اینکه بر اساس مصوبه اخیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کارت گازوئیل آزاد جایگاه داران سوخت به حالت غیر فعال درآمده است، گفت: شرکت ملی پخش نفتی با اعمال تغییرات جدید در سامانه سوخت کارت گازوئیل آزاد جایگاه داران را غیر فعال کرده است.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت سراسر کشور با اعلام اینکه در شرایط فعلی عرضه گازوئیل با قیمت آزاد در جایگاه ها به حالت تعلیق درآمده است، اظهار داشت: از سوی دیگر با تغییر کلاس کارت های گازوئیل به برخی از خودروهای سنگین در یک استان یک سهمیه و در استان دیگر سهمیه‌ای متفاوت اختصاص می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تغییر در سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی منجر به افزایش تراکم در جایگاه های سوخت کشور شده است، بیان کرد: با وجود تغییر در سهمیه گازوئیل خودروها اما تغییری در قیمت این فرآورده نفتی اعمال نشده است.

رئیسی فرد با یادآوری اینکه در مجموع اجرای نظام سهمیه بندی در عرضه سوخت منجر به فساد و ناهنجاری در جایگاه‌های سوخت کشور، می شود، تبیین کرد: هدف از تغییر کلاس خودروهای گازوئیل سوز کشور کاهش قاچاق این فرآورده نفتی است که آزادسازی قیمت ها مطابق با بهای منطقه ای آن بهترین روش برای مقابله با قاچاق است.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت سراسر کشور با بیان اینکه تغییرات جدید در نظام سهمیه بندی یکسری نا هنجاری‌های جدید در جایگاه‌ها ایجاد کرده است، تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید نظارت خود در نحوه طرح جدید در جایگاه‌ها را افزایش دهد.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------