مقایسه بازار مسکن شرق و غرب پایتخت (+جدول قیمتها)



اخبار اقتصادی - مقایسه بازار مسکن شرق و غرب پایتخت

وضعیت بازار مسکن در غرب تهران، کمی متفاوت‌تر با سایر مناطق شهر است. یکی از مشاوران املاک در منطقه غرب می‌گوید: به دلیل کاهش قیمت مسکن در روزهای پایانی تابستان، بازار از رونق نسبی برخوردار بود و فصل اجاره خوبی را نیز پشت سر گذاشتیم.

او معتقد است: غرب تهران از مناطق جذاب برای مستاجران است، زیرا دسترسی‌های مناسب و بالا بودن سرانه‌های خدماتی، و تنوع قیمتی، هیچ مخاطبی را دست‌خالی از این بازار بیرون نمی‌فرستد. این فعال بازار مسکن می‌گوید: در منطقه شهران، آپارتمان از متری 3 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده تا متری 6 میلیون تومان همچنین فراوانی آپارتمان‌های کوچک در این منطقه سبب شده میزان قراردادهای بسته شده در این منطقه بالاتر از سایر مناطق باشد و در حالی که همکاران ما در منطقه شرق یا مرکز، همچنان رکود را تجربه می‌کنند، مشاوران املاک غرب تهران، چندان از بازار ناراضی نیستند.

 

او نیز همچون سایر فعالان بازار مسکن، معتقد است در این بازار راکد بیشتر خانه‌هایی معامله می‌شود که زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند. اما با وجود رضایت برخی از مشاوران املاک غرب از حجم معاملات مسکن و عقد قرارداد اجاره، بیشتر مشاوران املاک در شرق معتقدند که بازار مسکن در رکود عجیبی به سر می‌برد و حتی فصل پررونق تابستان نیز نتوانسته تعداد معاملات آنها را تغییر دهد. یک مشاور املاک در منطقه نارمک می‌گوید: با وجود کاهش قیمت‌ها و افزایش عرضه، و نیاز مخاطب وضعیت بازار مسکن همچنان رضایت‌بخش نیست.

 

در فصل تابستان، تنها در ماه نخست رشد قراردادهای اجاره را داشتیم و با آغاز ماه رمضان دوباره این بازار به کما رفت که بعد از عید فطر نیز بازار چه در حوزه اجاره و چه در حوزه خرید رشد اندکی پیدا کرد اما دوباره به وضعیت سابق بازگشت. این تجربه را ما در ابتدای سال نیز داشتیم که پس از یک رونق یک ماهه در اواخر فروردین بازار دوباره به یک خواب تابستانی فرو رفت. با این وجود، کارشناسان حوزه مسکن پیش‌بینی می‌کنند با آغاز فصل سرما تنور معاملات مسکن گرم می‌شود.

 

این نکته را هم یادآور می‌شوند که بازگشت رونق به بازار سبب افزایش قیمت‌ها نخواهد شد .  بررسی فایل‌های فروش مشاوران املاک نیز این موضوع را تایید می‌کند .

 

آپارتمانی 70 متری در بلوار ابوذر به قیمت  متری 2 میلیون و 700 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. این در حالی است که تا چند ماه گذشته میانگین قیمت این محله متری 3میلیون تومان بود. همچنین آپارتمانی 81 متری ،دو خوابه در محله شهران که 12 سال قدمت دارد متری 3 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. میانگین قیمت در این منطقه متری 4 میلیون تومان است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------