آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

کاهش قیمت نفت و رفتار هسته‌ای ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,اقتصاد ایران

 

اخبار اقتصادی - کاهش قیمت نفت و رفتار هسته‌ای ایران

دیپلماتها در وین به وال استریت ژورنال گفتند: سقوط 25 درصدی قیمت‌های نفت از تابستان تاکنون ممکن است باعث رفتار آشتی‌جویانه بیشتری از سوی ایران شود.

کارشناسان می‌گویند به رغم افزایش مشکلات اقتصادی ایران، بعید است سقوط قیمت جهانی نفت باعث متقاعد کردن ایران به توافق هسته‌ای با غرب تا ضرب‌الاجل ماه آینده شود.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه خبری کوآرتز، این کارشناسان می‌گویند: تنها در صورت تمدید مذاکرات و تداوم روند نزولی قیمتها، این امر باعث سازش بیشتر از سوی ایران خواهد شد.

دیپلماتها در وین به وال استریت ژورنال گفتند: سقوط 25 درصدی قیمت‌های نفت از تابستان تاکنون ممکن است باعث رفتار آشتی‌جویانه بیشتری از سوی ایران شود.

گفته می‌شود ایران برای متعادل کردن بودجه خود به قیمت 140 دلاری برای هر بشکه نفت احتیاج دارد که بالاترین رقم در بین اعضای اوپک است.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران از زمان روی کار آمدن در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد اقتصاد ایران را از طریق لغو تحریمها و بازگشت سرمایه‌گذاران خارجی به کشور احیا کند.

این درحالی است که گال لوفت از موسسه تحلیل امنیت جهانی به کوآرتز گفت: ایران اولویتهای دیگری به ویژه ادامه فعالیت در زمینه فن آوری هسته‌ای دارد که احتمالا آن را فوری ‌تر از احیای اقتصادی می‌داند.

وی افزود: ایران به دلیل نیاز به بالاترین قیمت نفت در بین کشورهای صادرکننده، برای مدتی از کاهش قیمتها لطمه می‌خورد اما این امر روی رفتار آنها تاثیر نمی گذارد.

رابین رایت کارشناس مسائل ایران در مرکز وودرو ویلسون با تایید این سخنان گفت: قیمتهای نفت در ته فهرست مسائلی قرار دارد که روی محاسبات ایران در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای تاثیر می‌گذارد.

یکی از دلایل عدم تاثیر قیمت نفت این است که ایران در اصل نوسانات روزانه قیمت در بازار را چندان احساس نمی‌کند زیرا تحریمها باعث شده که بخش عمده‌ای از درآمد نفتی ایران در حسابهای خارج از کشور مسدود شود. ایران می‌تواند از این پول تنها برای دریافت کالاهای بشردوستانه و یا افتتاح تجارت دو جانبه با کشورهای معدودی نظیر چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه استفاده کند.

دو طرف می‌گویند به دنبال تمدید مذاکرات پس از ضرب الاجل بیست و چهارم نوامبر نیستند.

این در حالیست که الیزابت روزنبرگ از مرکز امنیت آمریکای جدید می‌گوید: اگر این اتفاق بیفتد(تمدید مذاکرات) و کاهش قیمت نفت ادامه پیدا کند، ممکن است موضع ایران برای رهایی از این وضعیت اقتصادی تغییر کند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------