آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

خودرو ساز ها وارد کننده اصلی خودرو هستند!



اخبار,اخبار اقتصادی ,واردات خودرو

 

اخبار اقتصادی - خودرو ساز ها وارد کننده اصلی خودرو هستند!

بهانه خودرو سازها برای جلوگیری از کاهش تعرفه خودرو تا کنون به این دلیل بوده است که اگر خودروهای با کیفیت خارجی با قیمت نازل تری به کشور وارد شود دیگر کسی از خودرو سازهای داخل خرید نخواهد کرد و این کار باعث از بین رفتن تولید داخل و ضربه به صنایع تولیدی داخل است.

اگر اینها آلزایمر دارند، ما می‌توانیم اقداماتشان را یاد‌آوری کنیم!سالهاست که در کشور بحث واردات خودرو و یا کاهش تعرفه خودرو برای رقابتی کردن بازار داخل در جریان است اما هر زمان بحث کاهش تعرفه واردات چه از سوی مجلس شورای اسلامی و یا از سوی دولت‌ها مطرح شده است اولین کسانی که با این عمل مخالفت کرده اند تولیدکنندگان داخلی بودند.

بهانه خودرو سازها برای جلوگیری از کاهش تعرفه خودرو تا کنون به این دلیل بوده است که اگر خودروهای با کیفیت خارجی با قیمت نازل تری به کشور وارد شود دیگر کسی از خودرو سازهای داخل خرید نخواهد کرد و این کار باعث از بین رفتن تولید داخل و ضربه به صنایع تولیدی داخل است.

در واقع خودرو سازی ها همیشه با حربه اینکه واردات خودرو ممکن است باعث از بین رفتن صنعت خودرو شود و با این کار نمی‌شود از تولید داخل حمایت کرد مانع ورود خودرو های خارجی به کشور هستند و به همین دلیل نیز هر زمان این بحث پیش کشیده شده است مقامت دولتی نیز هنگام با تولید کنندگان مانع این اقدام شده اند.

اما گویا کار به همین جا خطم نمی شود و فقط رقابت موضوع بحث در این کار نیست چرا که خود خودرو سازها یکی از عمده وارد کنند کان خودرو خارجی هستند و بالا بودن تعرفه خودرو علاوه بر اینکه مانع از رقابتی شدن این صنعت در بازار خودرو میشود، باعث ایجاد سود کلان در فروش خودرو های وارداتی که توسط خود خودرو ساز شده است نیز می گردد.

پژو 407 کیلیو 4، کپچر، چانگان cs35، ای 2، و برخی خودرو های دیگر خودروهایی که توسط خودرو سازی های داخلی وارد کشور شده اند، و باعث شده اند که خودرو سازی های کشور از سود کلان این بازار و از غافله واردات خودرو عقب نمانند.

البته بهانه خودرو سازی ها این است که به این روش سبد تولیدات و تنوع محصولاتشان با این روش افزایش می یابد، این در حالی است که انتظار جامعه از خودروسازی‌ها تولید خودرو داخلی و یا حداقل مذاکره و تعامل با خودرو سازهای بزرگ بای تولید محصولات با کیفیت در داخل خاک کشور است.

رضا رحمانی عضو کمیسیون صنایع مجلس در این باره می گوید: باید مطالب را با هم تفکیک کرد اینکه خودرو سازها بروند و خودرو تولید خارج را دست نخورده وارد کشور کنند درست نیست و ما با آن مخالف هستیم خودرو های با کیفیت باید انتخاب شوند و پس از آن در داخل کشور با اشتراک این شرکتها تولید را آغاز کنیم.

این نماینده گفت: باید از روز اول حداقل 50درصد قطعات محصول در داخل تولید شود، ما این کار را در کمیسیون هم پیگیر هستیم و فقط مختص ایران خودرو و سایپا نیست اما این دو خودرو ساز باید بیشتر حواسشان را جمع کنند.

وی گفت: اعتقاد ما این است که واردات خودرو به کشور باید محدود باشد، و با شرایط و ضوابط خواصی صورت گیرد، و طوری نباشد که ما فقط واردات چی خودرو باشیم و صرفا منتظر محصولات خارجی بمانیم.

آن گونه که از این صحبت ها بر می آید خودرو سازی های کشور به هر روشی که ممکن باشد در پی راهی برای کسب درامد هستند و این کار چه از طریق بالا بردن قیمت تولیدات داخلی باشد، یا از طریق کم کردن و پولی کردن آپشن هایی خودرو و یا حتی واردات خودرو درامد خود را بالا ببرند.

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------