آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

لیست همه بدهکاران بانکی در بانک مرکزی است



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - لیست همه بدهکاران بانکی در بانک مرکزی است/ ارسال پرونده 6 بانک متخلف به هیات انتظامی

معاون نظارتی بانک مرکزی از ارسال پرونده شش بانک متخلف به هیات انتظامی بانک‌ها خبر داد و گفت: تمام بانک‌ها فهرست بنگاه های خود را به همراه زمان بندی فروش آنها در اختیار بانک مرکزی قرار دادند.

حمید تهرانفر در ارتباط با وضعیت بررسی فهرست بنگاه های بانک‌ها در بانک مرکزی و همچنین در پاسخ به اینکه آیا تمام بانک‌ها فهرست بنگاه ها و شرکت‌های خود را به این بانک ارائه داده اند یا خیر؟ گفت: بانک مرکزی اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و بنگاه های تمام بانک‌ها را دریافت کرده است.


او با بیان اینکه هم اکنون فهرست بنگاه های بانک‌ها بصورت جامع و با اطلاعات کامل در اختیار بانک مرکزی قرار دارد، گفت: در مجموع بانک‌ها 600 شرکت‌ و بنگاه در مدیریت خود دارند که ارزش آن حدود 26 هزار و 620 میلیارد تومان است.


معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: بعد از دریافت اسامی شرکت‌ها در جلساتی که با بانک‌ها داشتیم مشخص شد که زمان بندی فروش این شرکت‌ها و بنگاه ها به چه صورت خواهد بود.نکته بارز در این جلسات این بود که بانک‌ها در زمان بندی اعلامی بیشتر از حد نصاب تعیین شده از سوی بانک مرکزی تصمیم به فروش بنگاه های خود گرفته اند.

تهرانفر در ادامه درباره عدم استقبال بانک‌ها از تصویب اساسنامه جدید گفت: اساسنامه جدید بانک‌ها که مورد تایید بانک مرکزی نیز می باشد به هیچ وجه دردسری برای بانک‌ها ایجاد نکرده و آنچه در اینباره مطرح می شود بیشتر به جوسازی شبیه است.


او در همین ارتباط گفت: تنها در زمان تصویب اساسنامه یکی از بانک‌ها مشکلی بوجود آمده بود که آنهم بخاطر اساسنامه نبود بلکه بخاطر تعیین نماینده سهام عدالت اختلاف ایجاد شده بود. اختلاف هم بر سر این بود که چه کسی نماینده سهام عدالت را تعیین کند.

معاون نظارتی بانک مرکزی ضمن اشاره به معوقات 87 هزار میلیاردی بانک‌ها درباره برخورد با بانک‌ها و موسسات متخلف در نرخ سود، گفت: تفاهم نامه بانک‌ها در مورد نرخ سود قبل از هر چیز تعهد مدیران بانک‌ها با یکدیگر بود اما با وجود اینکه اکثر بانک‌ها به اعمال و اجرای این تعهد و مصوبه شورای پول و اعتبار پایبند هستند ولی بازهم تعدادی از بانک‌ها تخلف می کنند.


تهرانفر با بیان اینکه 6 بانک متخلف در این زمینه شناسایی شده اند، ادامه داد: بانک مرکزی پرونده بانک‌هایی که به هر دلیلی مصوبه شورای پول و اعتبار و تفاهم بانکداران را اجرا نکرده اند و نمی کنند به هیات انتظامی بانک‌ها ارائه داده است و هم اکنون منتظر رسیدگی به این پرونده ها و حکم هیات هستیم.
 اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------