دروغ نگویید؛ تورم ۶۰ درصد نیست



اخبار,اخبار اقتصادی ,نوخ تورم

 

اخبار اقتصادی - دروغ نگویید؛ تورم ۶۰ درصد نیست

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن گرفتار رانت شده است، گفت: برخی افرادی که وارد این سیستم (راه‌آهن) می‌شوند رانت‌خوار هستند و ۲۵ درصد سهام برخی شرکت‌ها متعلق به آنهاست.

به گزارش خانه ملت،غلامرضا کاتب گفت:هدف از خصوصی‌سازی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی این بوده که در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود، اما متأسفانه اکثر شرکت‌های دولتی که خصوصی‌سازی شده‌اند در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند و این وضعیت باعث شده نه‌تنها هزینه‌ شرکت‌ها اصلاح نشود بلکه شرکت‌ها در رکود به سر برند.

نماینده مردم گرمساردرمجلس با بیان اینکه رکود نیز باعث افزایش هزینه‌ها شده که نتیجه‌اش هم دست کردن در جیب مردم شده است، ‌تصریح کرد: حالا در شرایطی که بخش خصوصی به هر دلیلی مجبور شده از مردم پول بگیرد راه‌آهن چرا با اعمال تعرفه اعلام کرده: از مردم برای ایستگاه‌داری پول بگیرید و به من (راه‌آهن) بدهید؟

وی با اظهار ایستگاه‌داری وظیفه دولت است، بیان کرد: متأسفانه سوء مدیریت شرکت راه‌آهن منجر شده که مردم امروز واقعاً ناراحت باشند، در برنامه روز جمعه مناظره مردم اعلام کردند که از افزایش قیمت بلیت قطار ناراحت هستند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان‌ حمایت‌ از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید در این مسئله دخالت کند، گفت: متأسفانه شرکت راه‌آهن افزایش ۵۰درصدی بلیت قطار را تأیید می‌کند و ۱۰ درصد هم خودش می‌گیرد و در مجموع قیمت بلیت ۶۰ درصد گران می‌شود. مردم مجبورند از راه‌آهن با قیمت‌های بالا استفاده و فشار را تحمل کنند.

کاتب خاطرنشان کرد:‌ از سوی دیگر برخی افرادی که وارد این سیستم (راه‌آهن) می‌شوند رانت‌خوار هستند و ۲۵ درصد سهام برخی شرکت‌ها متعلق به این افراد است. شرکت‌ راه‌آهن از این افراد حمایت می‌کند چون اینها رانت دارند و آنها نیز از رانت راه‌آهن استفاده می‌کنند.

نماینده مردم گرمساردرمجلس تأکید کرد:‌ اینها می‌گویند "باید قیمت گازوئیل و بنزین را آزاد کنیم، قیمت‌ها را باید بالا ببریم و گازوئیل و بنزین را با یورو و دلار به مردم بدهیم"، مردمی که کمر آنها امروز زیر بار گرانی و تورم شکسته شده است.

وی با طرح این پرسش "حقوق بگیران ما مگر بر اساس دلار حقوق می‌گیرند؟" گفت: این آقایی که می‌گوید بیایید بر اساس یورو قیمت بنزین و گازوئیل را به مردم بدهیم، این قبیل افراد در تیم فکری شرکت راه‌آهن هستند و مسبب نابودی راه‌آهن می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بی‌مدیریتی و بی‌تدبیری در شرکت راه‌آهن ادامه داد: می‌گویند بر اساس تناسب نرخ تورم قیمت بلیت قطار را افزایش داده‌ایم، مردم که می‌فهمند تورم ۶۰ درصد نیست. آدم‌هایی در اینجا فکر می‌کنند و تصمیم‌ می‌گیرند که دروغ گفتن برای آنها مثل آب خوردن است، حداقل باید با مردم صادق باشیم.

نماینده مردم گرمساردرمجلس با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نمی‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند، گفت: بی‌تدبیری باعث افزایش هزینه‌ها شده و به‌دلیل بی‌لیاقتی مدیران، این افزایش از جیب مردم بیرون آورده می‌شود.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------